Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 376 až 390 z cekového počtu: 3149.
27.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 11297 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Moderný imagemaker - Honda CB650R 2021
Len dve sezóny rezala zákruty tohto sveta šikovná Honda CB650R v "euroštvorkovej" verzii, a keď už ju museli upraviť na Euro5, pribalili aj zopár praktických vylepšení. Jediný štvorvalcový naháč v triede so stredným objemom, to je CB650R, mňam mňam!
18.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 13289 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Inovované X-ADV sme si tento rok už mohli vyskúšať, ale len na veľmi krátky čas a vo veľkej zime. Neskôr sme ho dostali na celý týždeň presne vtedy, keď sa vonku oteplilo. Nešetrili sme ho ani trochu.
18.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7522 [Novinky - Predstavujeme]

Pozri si veľkú galériu noviniek MV Agusta - Brutale a Turismo Veloce
Ako sme spomínali už v článku o Superveloce, MV Agusta postupne inovuje všetky osemstovky. Teraz prišiel rad na naháča Brutale a jediného turistu od tejto značky, Turismo Veloce.
17.04.2021 - gilbert Čitatelia: 8108 [História]

Moja najnevydarenejšia akcia v živote, zatiaľ
Bol som príjemne prekvapený, keď mi dcéra zo školy priniesla zlosovateľné vstupenky na podujatie Majstrovstiev Sveta v motocrosse. Zalovil som v pamäti a spomenul som si na pozvanie na preteky od pani Nataši Oláhovej, keď som s ňou robil rozhovor na pretekoch u nás v Šenkviciach.
12.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6261 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia faceliftuje Tuono, rozdiel medzi základom a Factory je prekvapivý
Ako sa dalo čakať, po RSV4 Aprilia inovovala aj Tuono. Základná verzia je turistickejšia než kedykoľvek predtým, Factory zas športovejšia.
10.04.2021 - gilbert Čitatelia: 7865 [História]

Spomienka na mládežnícke story pod Karpatskými vrchmi
Druhé story o mojom aktívnom jazdení. Čudujem sa, že si na to po nedávnej príhode pamätám.
09.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8898 [Novinky - Predstavujeme]

MV Agusta inovuje modely, začína so Superveloce
Na Turismo Veloce si ešte zopár dní budeme musieť počkať, ale Superveloce je vonku v plnej paráde. A to aj vo verziách S a Alpine, na ktoré je radosť pozerať!
06.04.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 11475 [Novinky - Predstavujeme]

Motoporno par excellence: KTM 1290 Super Duke RR
V KTM si asi myslia, že niekomu sa môže zdať Super Duke s jedným R príliš obyčajný. (Ehm, rozmýšľam, že komu.) A tak prišli s limitovanou edíciou, na ktorú nabúchali po dekel najlepších dielov, mnohé z nich vôbec po prvý raz na KTM. Predstav si, RR sa dá prihlásiť na značky :)
30.03.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4063 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia inovuje SX 125 a RX 125
Dva vstupné modely do sveta Aprilia teraz prešli modernizáciou dizajnu, výbavy a motora s cieľom poskytnúť ešte lepší pôžitok z jazdy každému, kto sa chytí ich riadidiel.
29.03.2021 - gilbert Čitatelia: 7054 [História]

Motocykle Royal Enfield, Enfield India a znovuzrodený Royal Enfield
Nedávno som videl nového veterána v akcii pri čakaní na MHD. Spomenul som si, že som o niečom takom kedysi písal. Dnes je to znovuzrodená spomienka spred dvadsiatich rokov o znovuzrodenej značke Royal Enfield.
24.03.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12103 [Testy a predstavenia - Test]

Testujeme Yamaha Tracer 9 a 9 GT 2021 v Toskánsku
Tracer 9 GT - Povedané v skratke: GT-čko má lepšiu výbavu, elektrický podvozok a obojsmerný quickshifter. Ten funguje famózne, ale za príplatok je dostupný aj na štandard verziu. Elektrický podvozok je semiaktivny, vyhodnocuje všetky parametre 125 krát za sekundu a má manuálne nastavenie predpätia. Svoju prácu vykonáva veľmi dobre, jazda s nim je ako na žehličke, akoby oddelil motorku od...
21.03.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 11941 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom
„Keď po niečom veľmi túžiš, celý vesmír sa spojí, aby si to dosiahol. Napríklad aby si otestoval novú Multistradu V4 S.“ (Paulo Coelho)
15.03.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6506 [Novinky - Oznam]

Značka Moto Guzzi dnes oslavuje 100 rokov
Presne pred sto rokmi bola v talianskom Mandello del Lario založená značka Moto Guzzi. Kamaráti Carlo Guzzi a Giorgio Parodi vtedy do obchodného registra zapísali spoločnosť Società Anonima Moto Guzzi so zameraním na výrobu a predaj motocyklov.
12.03.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7652 [Novinky - Predstavujeme]

Vespa oslavuje svoje 75. výročie špeciálnymi edíciami
Na oslavu 75. výročia kozmopolitnej značky Vespa vznikli k modelom Vespa Primavera S (125 cm3) a Vespa GTS Super Tech (125 a 300 cm3) špeciálne edície Vespa 75th Anniversario. V predaji budú len v roku 2021.
10.03.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8782 [Novinky - Oznam]

Spoločnosť Faber Moto získava výhradnú distribúciu motocyklov Piaggio Group na Slovensku
Do skupiny Piaggio Group patria značky Piaggio, Vespa, Aprilia a Moto Guzzi. Od tohto roka ich exkluzívnu distribúciu na Slovensku získava spoločnosť Faber Moto SK.
Predchádzajúce | 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!