Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1397 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slnečný deň v sedle BMW R 18 - a s importérom motocyklov BMW

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4171 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Marek Malatinec, manažér motocyklového oddelenia v BMW Motorrad a aj správny chlap a motorkár, nás pozval na raňajky, obed a jazdy po pekných zákrutových cestách. A podhodil nám aj nejaké tie zákulisné informácie!

Text a foto: Peter Fischer

Na výber sme mali niektoré modely z kategórie heritage (R 18 First Edition alebo Classic či R NineT), plus takpovediac všetky modely a verzie GS, a to v jubilejnej čierno-žltej farebnej kombinácii. Je len málo modelov, ktoré sa vyrábajú 40 rokov, a zároveň je veľmi málo modelov, ak vôbec nejaké, ktoré by sa tú dobu boli úspešnejšie než GS. V tomto smere zaslúžene všetky klobúky dolu.

Naša flotila
Naša flotila

Zo spomínanej flotily som si vybral stroj, na ktorom mám najazdené najmenej, a ktorý je zďaleka najštýlovejší - áno, R 18 v základnej verzii First Edition. Testík tohto majestátneho kusu železa sme vám už priniesli:

11.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 15006 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii

Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.

 

Veru, Advíky som nechal tak a siahol som po najväčšom boxeri. S touto dámou mám repete, a to veľmi rád; tie obrovské valce, čo jazdec vidí pred svojimi nohami keď sklopí zrak, to je niečo neskutočné! A návykové je aj pridávanie plynu - trebárs aj vtedy keď to vôbec nie je potrebné - pretože ten zvuk, s akým sa oprú obrovské valce do výfukov, ten je ako z planéty, na ktorej nemajú hlukové normy. Na voľnobehu je R 18 tichučká (ale aspoň riadne vibruje, ako sa na takýto stroj patrí, a aj sebou riadne šklbne doľava pri prehrabnutí plynu na voľnobehu), na jej najlepší zvukový prejav jednoducho treba mať nejakú dynamiku a riadne otočiť plynom.

BMW R 18 First Edition (2020)
BMW R 18 First Edition (2020)

R 18 má takú zotrvačnosť, že niekedy som si myslel, že po ubratí plynu hádam ani nespomaľuje, ale iba nerušene plachtí. Nuž a 158 Nm pri 3 000 otáčkach? Ehm, za celý deň som sa k takým vysokým otáčkam nedostal. Šestka sa s mohutným bublaním dokáže rozmotať aj z 1 500 otáčok, štvorka aj z 1 300. Keď dáš pri takýchto točkách full gas, budeš mať pocit, že vedľa teba štartuje dvojplošník. A to hovoríme o sériových výfukoch! K tomu si prirátaj také tie pravé mechanické vibrácie, čistá radosť. Trasie sa tu všetko a najviac je to vidieť na odpruženom budíku. Ten je inak analógový, s krásnou retro grafikou a iba malým monochromatickým displejom.

Za prepracované detaily na R 18 si BMW zaslúži hádam aj Nobelovu cenu. Všetko je tu krásne a všetko je tu veľké; už len páčky na riadidlách sú obrovské, a čo ešte ten zreteľný nápis BERLIN BUILT (postavené v Berlíne), čo tie detaily na motore!

BMW R 18 First Edition (2020)
BMW R 18 First Edition (2020)

V závere testu R 18 som napísal: Nie je ťažké predstaviť si nemeckého vojaka na R 18, že? To znamená, že zámer podobať sa na R5 vyšiel. R 18 je kus neskutočne krásnej motorky, ktorá na históriu odkazuje nielen dojímavými detailami, ale aj celkovým autentickým pocitom z jazdy. Tie jej vibrácie a prejav budeš milovať. A tých jej detailov sa nebudeš vedieť nabažiť, až si do garáže zabezpečíš nový gauč.

BMW R 18 First Edition (2020)

Opakovanie je matkou múdrosti:

  • R 18 má najväčší BMW boxer v histórii, 1802 kubíkov
  • 91 koní (67 kW) pri 4 750 otáčkach, 158 Nm pri 3 000 otáčkach
  • od 2 000 do 4 000 otáčok krúťak stále aspoň 150 Nm
  • rozvod OHV (vačkové hriadele v bloku motora, ventily ovládané zdvíhacími tyčkami)
  • nastavenie vôle tradične skrutkami
  • vŕtanie a zdvih 107,1 x 100 mm
  • chladenie vzduchom, našťastie
  • suchá jednolamelová spojka s antihoppingom
  • hmotnosť motora 110 kg
  • pohotovostná hmotnosť motocykla 345 kg
  • v základe ako monopost, teda bez stupačiek a sedla pre spolujazdca
  • trakčná kontrola, jazdné režimy, kompletné LED osvetlenie, bezkľúčové ovládanie

BMW R 18 First Edition (2020)

Popri základnej R 18 First Edition (ktorá sa bude od budúceho roka volať Pure), už istý čas funguje aj Classic s vyšším plexi, balónovitejším obutím a bočnými brašnami, a len pred niekoľkými dňami ku nim pribudli aj Bagger a cestovateľská plnka Transcontinental. Tieto verzie majú 10,25-palcovú farebnú prístrojovku s krásnymi štyrmi analógovými budíkmi nad ňou, ale čo je zaujímavejšie, majú audiosystém od spoločnosti Marshall. Tá sa už zopár dlhých rokov venuje ozvučeniu, primárne gitarovým aparátom, a celkom určite zo svojej fabriky nevypustia nič, s čím by neboli spokojní na 200 %. Transcontinental v plnej verzii ozvučenia má 6 reproduktorov a subwoofer. Fúha, už sa neviem dočkať, keď si tam pustím svoju obľúbenú muziku :)

Svoju obľúbenú muziku nespomínam len tak zo srandy; mali by sme byť jednými z prvých novinárov, ktorí novú Transcontinental vyskúšajú. Tešiť sa môžete aj na test nového R 1250 RT, mali by sme stihnúť aj S 1000 R, a ak všetko klapne, tak aj M 1000 RR.

30.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 5986 [Novinky - Predstavujeme]

-

BMW predstavilo veľký crusier R18 Transcontinental

Je celkom logické, že zo svojej majestátnej R18 spraví BMW niekoľko verzií. Práve prichádza tá najveľkolepejšia - R18 Transcontinental.

 

A čo tie zákulisné infošky? Marek sa pochválil dobrými trhovými výsledkami BMW, veď v prvom polroku tohto roka na cesty pribudlo takmer 300 motoriek BMW, čím sa stali celkovo štvorkou na trhu, resp. jednotkou v kategórii nad 500 cm3. Dostali sme aj bližšie informácie k elektrickému skútru CE-04, ktorý by mal prísť na showroomy na jar budúceho roka (podelíme sa s vami o ne neskôr), ale najmä k bunde Tokyo Connect GTX, ktorá má bezdrôtové aktívne osvetlenie - to znamená, že ledkové pásy na nej svietia na červeno a takpovediac kopírujú ďalšie svetlá, teda brzdové a smerovky. Táto bunda by mala ku predajcom doraziť tiež na jar 2022.

Nie je nijakým tajomstvom, že všetky modely K 1600 spĺňajú iba Euro 4, čiže v blízkom čase môžeme v rámci refrešu na Euro 5 očakávať aj určité dizajnové a výbavové vylepšenia. Môj skromný tip je, že budú v duchu zmien aké podstúpilo R 1250 RT, a ako sme pri BMW zvyknutí, určite prinesú aj niečo nezvyčajné, dych vyrážajúce.

Marekovi ďakujeme za pozvanie a prajeme množstvo obchodných úspechov!

Video: BMW R18 First Edition - ako jazdí najväčší boxer z Bavorska

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R 18 First Edition (2020):

Servisný interval asi 10 000 km, ale ventily sa nastavujú skrutkami
Spotreba to je jedno
Objem nádrže, z toho rezerva nie veľa
Dojazd (po kontrolku rezervy) aj to je jedno, skôr zastavíš na cigu
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h málo / trochu viac / nie veľa
Cena motorky takmer 23 litrov, ale neoľutuješ

Ceny vybraných doplnkov:

Vyhrievané rukoväte 222 eur
Spiatočka 978 eur
Asistent rozjazdu do kopca 101 eur
Alarm 236 eur
Sada pre spolujazdca 252 eur
Plošiny na nohy 151 eur
Náklonové svietenie 394 eur

Video: Nové BMW R18 B a BMW R 18 Transcontinental

Text a foto: Peter Fischer

Za pozvanie ďakujeme spoločnosti BMW Motorrad Slovensko.

Foto:
 BMW R 18 2021 BMW R 18 B 2021 BMW R 18 Transcontinental 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMW
Model:R 18R 18 BR 18 Transcontinental
Rok:202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1802 ccm1802 ccm1802 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:158 Nm / 3000 ot.158 Nm / 3000 ot.158 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.6:19.6:19.6:1
Vŕtanie x Zdvih:107.1 x 100 mm107.1 x 100 mm107.1 x 100 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHV (4V)OHV (4V)OHV (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardan
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:90 mm120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19120/70 R 19120/70 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm300 mm300 mm
Pneu vzadu:180/65 B16180/65 B16180/65 B16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:345 kg398 kg427 kg
Výška sedla:690 mm720 mm740 mm
Rázvor:1731 mm1731 mm1731 mm
Dĺžka:2440 mm2560 mm2640 mm
Šírka:964 mm964 mm1040 mm
Výška:1126 mm1126 mm1126 mm
Objem nádrže:16 l24 l24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h180 km/h180 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km5.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 214 kmcca 327 kmcca 327 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatokza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:za príplatokza príplatok
Audio systém:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Spiatočka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:vypletané kolesábočné kufrebočné kufre a topcase
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami.
Cena 09/2020: 22 490 EUR
Cena 04/2022 od 27 300 EURCena 04/2022 od 28 590 EUR

Pridané: 03.08.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria