Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 3146.
08.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4426 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Ducati zavŕšila modelovú ofenzívu 2024 výročnou edíciou Panigale na počesť kultovej 916
Z tradičných výrobcov nás najnečakanejšími novinkami zasypala práve Ducati - oznámila vstup do motokrosu, priniesla jednovalec a s ním aj super naložený motard, do Multistrady dala ostrejší motor z Panigale alebo priniesla fakt dobre vybavenú verziu Rally z modelu DesertX. To najzmyselnejšie a najsrdcovejšie si však nechala na poslednú chvíľu - výročnú edíciu Panigale V4 SP2.
08.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3686 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Bimota zaujala crossoverom Tera
200 koní v preplňovanom štvorvalci, vyššie zdvihy, typické Bimota zavesenie predného kolesa aj s menšou inováciou, možnosť nastavenia svetlej výšky alebo aj hlinikáče s luxusným čalúnením. Znie to veľmi netypicky, že? A presne taká novinka Tera je.
08.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6193 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Moto Morini X-Cape 1200 2024 je odhalená!
Najdôležitejšou novinkou od Moto Morini je veľké a výkonné cestovné enduro X-Cape 1200. Konštrukčné výkresy sa objavili už dávnejšie. Teraz v Miláne Moto Morini konečne oficiálne predstavila X-Cape 1200 2024.
08.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3700 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Benelli predviedlo 3x Tornado, naháč TNT aj zaujímavé enduro a motard-naháč
Benelli je ďalšia značka ktorá ukazuje veľkú fantáziu a ťaží z dizajn centra v taliansku. Benelky vyzerajú skvelo a majú aj zaujímavé pohonné jednotky.
08.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3547 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Yamaha prepracovala MT-09 a MT-09 SP, ukázala nové XSR900 GP, Tenerky a nový ľahký skúter RayZR
Prepracované modely MT-09 a MT-09 SP Hyper Naked, úplne nový model Sport Heritage, XSR900 GP, s dizajnom evokujúcim pretekárske stroje GP z 80. a 90. rokov minulého storočia a rad strojov mestskej mobility sa posilnil uvedením nového dynamického, cenovo dostupného a ľahkého skútra RayZR.
07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5904 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: CFMOTO ukázalo trojvalec a 2 novinky a 2 zaujímavé koncepty
CFMOTO má skvelo našliapnuté a z roka na rok viac prekvapuje. Predstavilo nám nový trojvalec, parádny offroadovo zameraný adventure bike 450MT s dvojvalcom, nový naháč a dva fakt zaujímavé koncepty.
07.11.2023 - Peter Fischer Čitatelia: 4400 [Novinky - Predstavujeme]

KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
Vo svete sa fakt deje niečo divné, pretože KTM práve predstavila nový Duke 990 s radovým dvojvalcom. To je tá menej prekvapujúca informácia. Duke 990 má totiž úplne iné svetlo než ostatné KTM; pripomína doslova vesmírnu loď.
07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2719 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Moto Morini Calibro 2024
Moto Morini rozširuje svoje obzory s novým modelom Calibro. Je to Custom poháňaný radovým dvojvalcom, venovaný všetkým slobodomyseľným motorkárom...
07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3376 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: PIAGGIO GROUP Novinky Moto Guzzi, Aprilia, Vespa
Najväčšou novinkou skupiny Piaggio je istotne nové Stelvio postavené na báze motora modelu V100, ktoré sme vám už pred pár dňami predstavili. Novinky priniesla aj Aprilia, Vespa či Piaggio skútre.
07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3748 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Kawasaki pridáva Z7 Hybrid a nové 500-vky Ninja, Z500 a Eliminator 500
EICMA 2023: Kawasaki pridáva Hybtid Z7 a nové 50vky Ninja, Z500 a Eliminator
07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5076 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Honda spustila modelové tornádo - nové NX500, Hornet 500 aj 1000, návrat CBR600RR, refrešnutý Fireblade, elektronická spojka v sérii
Honda trochu „poupratovala“ vo svojej modelovej ponuke, aby o niečo logickejšie usporiadala podobné stroje - napríklad vytvorila novú Hornet family (zaujme najmä nový liter), z CB500X urobila NX500, do CB650 už dáva aj elektronickú spojku, potom refrešla Fireblade, a nakoniec sa do ponuky po dlhých rokoch vracia CBR600RR, teraz už s elektronikou na úrovni.
07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6920 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: MV Agusta predstavila krásne cestovné enduro LXP Orioli
LXP Orioli je nový adventure bike, prvý v ponuke značky z Varese a nesiem meno legendárneho dakarského jazdca. Prvá 500 kusová séria bude aj limitka s jeho vlastnoručným podpisom. Poháňa ho nový trojvalec 931 ccm s výkonom 124 koní a 102 Nm. Samozrejmosťou je bohatá výbava.
07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4184 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Suzuki prináša ďalšie verzie obľúbených modelov - GSX-8R a GSX-S1000GX
GSX-8R je vlastne polokapotovaný naháč GSX-8S, a GSX-S1000GX akási crossoverová odolnejšia verzia GSX-S1000GT. Dostala aj semiaktívny podvozok.
07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3358 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2023: Royal Enfield ukázal nový Himalayan, takisto jeho elektrickú verziu
Nový Himalayan má úplne nový 450-kubíkový kvapalinou chladený motor a aj súrodenca bez neho - spolu s novinkou testovali aj jeho elektrickú verziu.
03.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3652 [Novinky - Predstavujeme]

Svet sa zmenil - Ducati predstavila jednovalec a parádny motard!
To, že Ducati bude musieť jedného dňa prejsť aj na štvorvalce, nám bolo všetkým úplne jasné. Ale že pôjde aj opačnou cestou, teda že sa niekedy dožijeme jednovalca, to sme si veru predstaviť nevedeli.
Predchádzajúce | 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!