Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1261 až 1275 z cekového počtu: 3158.
02.04.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28508 [Novinky - PR článok]

Motoshop Žubor v Košiciach otvorený, predaj BMW aj Kawasaki
Banskobystrická firma Motoshop Žubor otvorila v týchto dňoch svoju novú pobočku v Košiciach. Do metropoly východu prináša oficiálny predaj značiek BMW a Kawasaki ako aj množstva doplnkov.
02.04.2015 - Romoto Čitatelia: 4693 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2015 v detailoch - časť 2.
Na konci ostatného článku o detailoch vyskytnuvších sa na výstave motocykel 2015 som sľúbil povenovať sa trochu aj customom. Teším sa, že táto ťažko skúšaná menšina ešte stále žije a je aktívna.
31.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19408 [História]

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu
Na výstave Motocykel 2015 ste mohli zhliadnuť v stánku SMF aj dva zaujímavé kúsky moto histórie. Tým prvým je stroj, ktorý je rozhodne pra-pra otcom dvojkolesových strojov, aké sedláme dnes.
30.03.2015 - gilbert Čitatelia: 10442 [História]

História Pionier: Vkusné doplnky na Jednosedadlákoch
Podobne ako u predošlého typu Pioniera, u Jednohrba 550, tak aj u nového typu 555 Jednosedadlák, si majitelia svoje tátoše dopĺňali komponentami, ktoré zvyšovali užitočnosť malých približovadiel z Považských Strojární.
29.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5275 [Novinky - Predstavujeme]

MV Agusta F4 RC (Reparto Corse) oficiálne predstavená
Séria únikov informácií a fotografií ohľadom novinky MV Agusta F4 RC je za nami a konečne tu máme oficiálne predstavenie nového superšportu z Varese.
26.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17762 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo
Značka Indian pôvodne produkovala motorky v rokoch 1901 - 1953. Teraz zažíva svoje vzkriesenie a my sme mali možnosť vyskúšať jej legendárny model Chief v modernom prevedení roku 2014.
26.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9455 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

KTM Super Duke 1290 R 2014 - tak trochu prítulná beštia
Kto by nechcel vyskúšať beštiu 1290 Super Duke R od KTM? Zvlášť po celom tom PR naťahovaní čo za hulváta nám to z "raichu" prinesú na stôl. Veru neodolal som ani ja a "must have" bike som si vyskúšal.
25.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9682 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme novú pneumatiku Dunlop TrailSmart
Dunlop predstavil svoju novú pneumatiku TrailSmart, určenú pre cestovné endurá, v Španielsku neďaleko mesta Malaga. Dostali sme tak možnosť ihneď si ju vyskúšať.
24.03.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9804 [Novinky - PR článok]

Predná vidlica Touratech Suspension pre adventure motocykle
Touratech predné tlmiče – odolné a plne nastaviteľné predné vidlice pre komfortnú aj športovú jazdu, to sú Touratech cartridge / ľahko a jednoducho vymeniteľné patróny prednej vidlice.
23.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3488 [Technika - Úpravy motocyklov]

2x úprava BMW K1600GTL na japonský spôsob
Na výstave Osaka Motorcycle Show, BMW predstavilo dvojicu unikátnych úprav ich motocykla BMW K1600GTL.
23.03.2015 - Romoto Čitatelia: 4964 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2015 v detailoch - časť 1.
Priatelia, kamaráti!
A máme to (bohužiaľ) za sebou. Najväčšia, najkrajšia a najvzrušujúcejšia výstava motocyklov na Slovensku je opäť za nami. Verím, že ste si ju užili a minimálne sa pokochali krásnymi motorkami.
20.03.2015 - Landal Čitatelia: 5310 [Novinky - Predstavujeme]

Adventure oblečenie Klim Overland
Zoznámenie so základnými modelom motorkárskeho oblečenia z kolekcie Klím.
20.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4439 [Technika - Úpravy motocyklov]

Projekt Yamaha Root - alebo keď motorku dizajnuje hudobník
Yamaha v projekte AH A MAY prehodila prácu dizajnérov svojich dvoch divízií. Teda motocyklový dizajnér sa postaral o hudobné nástroje a naopak. Výsledkom práce "hudobníka" na motocykli je projekt Root.
19.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6479 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2014
Víťazov ankety Cestopis roka 2014 sme vyhlásili na výstave Motocykel 2015 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
19.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8183 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Motoshop roka 2014 + žrebovanie výhercov
Okrem výsledkov v článku nájdete aj vyžrebovaných 8-mich šťastlivcov, ktorý si rozdelia vecné ceny od partnerov súťaže.
Predchádzajúce | 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!