Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5266 až 5280 z cekového počtu: 5365.
25.06.2004 - Maco Čitatelia: 15685 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]
Ako je to so Zákonným poistením
Vzhľadom na to, že sa v diskusii objavili príspevky mnohých motorkárov o nejasnosti poistného produktu "povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla" uverejňujem Všeobecné poistné podmienky a ZMLUVNÉ DOJEDNANIA pre tento produkt.
Takže čítajte a dumajte nech viete do čoho idete :-))).
Ešte pripájam, že tieto dokumenty sú z Allianz-Slovenskej poisťovne, a.s.
14.06.2004 - Ronnie Čitatelia: 9937 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawa GPZ 600R – OMtuning
Aj „starý pes“ môže byť pekný:)
31.05.2004 - sita Čitatelia: 11122 [Šport - Enduro]
Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
4. podujatie MM-SR v cross country - Rohozná pri Brezne
20.05.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10237 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Bojnický zámok sa oplatí navštíviť
Motoride.sk je na svete už nejaký ten piatok a mňa dosť prekvapuje, že nikto za ten čas ešte nepridal článok o jednom z najkrajších zámkov u nás. Bojnický zámok za návštevu určite stojí a tak som si ho pri poslednej ceste do Bratislavy nenechal ujsť...
06.04.2004 - mstach Čitatelia: 8693 Strany: 4 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

FLORIDA 28.2.-11.3.2004
Môj prvý väčší výlet na motorke - FLORIDA. Začalo sa to na Daytona Beach kde to po 12 dňoch a 2000 míľach nakoniec aj skončilo.
20.03.2004 - Mishko Čitatelia: 10564 Strany: 3 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

BIKE WEEK 2004, Daytona Beach, Florida
Priznám sa, pri slovných spojeniach ako „Najväčší na svete“ som vždy skeptický, najmä ak podobné tvrdenie pochádza od američanov. Je totiž úplne normálne – teda samozrejme iba v amerike - ak si miestne obyvateľstvo neustále zamieňa pojmy „Svet“ a „USA“, pretože ho k tomu systematicky vychovávajú už od malička.
19.03.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 55945 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96
Nákupy, prepletanie po meste, cestovanie, dlhé trate, klopenie z kolena na koleno, tejto motorke nič z toho nie je cudzie... alebo za málo peňazí veľa muziky.
14.03.2004 - Vadim Čitatelia: 14639 Strany: 8 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Iná Amerika, iný svet
Chcel som vidieť Ameriku. Tú Ameriku, ktorá určuje, aké filmy pôjdu v kinách celého sveta. Tú, ktorá nám oznámi, kde je nejaký ten diktátor navyše, kde sa bude hrať aká muzika, čo budeme fajčiť a ktorá whiskey a Cola má image a ktorá nemá...
25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19364 [Novinky - Reportáž]

Cassovia Retro 2004
V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.
16.02.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24623 [História]

Múzeum historických vozidiel Mlynica
Už viac krát som pri svojich potulkách pod Tatrami narazil na nenápadnú tabuľu s nápisom Múzeum Auto-Moto. Konečne včera som však mal dostatok času a šiel som si skrátiť čakanie na jar pohľadom na jedno aj dvojstopých motodeduškov.
16.02.2004 - Retro Čitatelia: 46242 Strany: 4 [História]

Rýchlostný motocykel ČZ 350 V4 typ 860
V Českoslovesku okrem Jawy vyrábala rýchlostné motocykle aj strakonická ČZ. Boli to takmer výhradne štvortakty a najzaujímavejší z nich bol bezpochyby štvorvalcový klenot ČZ 350 V4.
03.02.2004 - vlado Čitatelia: 4392 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
2. Zimný motozraz
Ukončite motorkársky spánok a začnite sezónu 2004 skôr!
Vytiahnite zo spální svoje milenky, ktoré , ako veríme, ste leštili pravidelne celé dlhé zimné večery, natankujte, naštartujte a prídite sa zabaviť a pokecať si ...
23.01.2004 - Retro Čitatelia: 64354 Strany: 6 [História]

Dvojtaktné rýchlostné motocykle JAWA
Továreň JAWA do r.1965 napriek tomu, že vyrábala sériové motocykle s dvojtaktným motorom (okrem 500 OHC), na cestné preteky pripravovala výhradne štvortakty. Koncom roka prišiel "zhora" príkaz na okamžité zastavenie výroby a vývoja štvortaktov. Mali ich nahradiť dvojtaktné motocykle, s ktorými na pretekoch zatiaľ neboli továrenské skúsenosti.
09.01.2004 - sita Čitatelia: 5745 [Šport - Rally]

Dakar 2004 - Najdlhšiu etapu vyhral Masuoka
V kategórii motocyklov sa v 7. etape menilo poradie na vedúcich priečkach
27.10.2003 - Francuz Čitatelia: 25681 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2003
Keď som v zime narazil na nete na článok jedného Pražáka o jeho cestách po Rumunsku, bolo rozhodnuté. Letná dovolenka na motorke bude do Rumunska.
Predchádzajúce | 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!