Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1943 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - 100bubu

Login: 100bubu Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 26 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov
Motorka: BMW R 1200 GS 2007
Mesto: Borský Mikuláš (Slovensko)
Čas registrácie: 25.01.2007 20:21
Posledne prihlásený: 06.01.2018 15:39

Ďalšie motorky:

Motorka:
BMW F 650 GS 2001
Simson S51 B2-4 Elektronic
BMW R 1200 GS 2007

Niečo o sebe:

moje začiatky:
Babeta 207
Pionier 05, 20, 21, 23
Simson S70
BMW F650GS
BMW R1200GS
Zdolane krajiny:
SK, CZ, A, H, RU, MD, UK, BG, SRB, SLO, I, BIH, AL, MNE, RKS

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

09.03.2011 - 100bubu Čitatelia: 7898 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Stelvio tour, alebo počasie je zlý pán

Po minuloročnej ,,Romanien Tour 2009“ už ubehlo veľa mesiacov. Za to obdobie som povymýšľal toľko miest kam sa ísť pozrieť. Najskôr som chcel do Grécka cez Albánsko. No z toho som upustil ako sa začala zhoršovať politická situácia v krajine. No nič to som si povedal. Bájny Olymp musí počkať.

 

30.08.2009 - 100bubu Čitatelia: 12176 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Romanien Tour 2009

Alebo po stopách Grófa Drakulu tam a späť od delty Dunaja po vodné dielo Gabčíkovo.

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »