Anketa:
Honda Varadero 125- kráľovná 125-iek
ZdieľaťPridané: 08.12.2007 Autor: Varan
Čitatelia: 48649 [Vaše stroje - Moja motorka]
Koncom minulého roka som chcel neakú 125-ku. Tak som hľadal, čítal, skúmal. Tak som to neako vyselektoval, a vyšlo mi: Honda Varadero 125, Honda CBR 125 a Yamaha YBR 125...
Varadero bolo najlepšie, pretože je to 2valec, vodou chladené a najpohodlnejšie, no tá cena.... YBR bola chladená vzduchom, extra úzke pneumatiky a celkovo mi pripadala tak, akokeby to mala byť čo najlacnejšia Yamaha 125. CBR je dobrá, pekná, no zozadu je to úplny bicykel, tie pneumatiky katastrofa, keby má vzadu 130 tak berem asi CBR kvôli cene. Tak som si radšej kúpil jazdené Varadero, ktoré predsa len vyzerá dospelo...
Tak po dlhom výbere som sa rozhodol, že Varadero kúpime v Nemecku, pretože už máme skúsenosti s dovozom áut a na SK bol iba jeden inzerát s Varaderom 125. Asi mesiac som hľadal na stránke www.mobile.de skutočne dobré Varadero, tým myslím muselo mať maximálne 20000 km, servisnú knižku, dobrý vzhľad a dobrá cena. Keď sme toto všetko spočítali, boli tam len dve Varaderá s týmito podmienkami. Tak sme išli preň, hneď po príchode domov sme dali vymeniť olej a všetko skontrolovať a servisák v Honde povedal, že stav opotrebenia dielom úplne zodpovedá s počtom kilometrov. Je to 2002, teraz má 14000 km, servisná knižka, 2 kľúče, manuál, pravidelne servisovaná, úplne nové gumy. Dobrá kúpa.
MOTOR
4-taktný, vodou chladený dvojválec do V 90 stupňov. Motor má pekný, čistý zvuk, po státí dlhšom ako 2 dni treba štartovať so sytičom, inak chytá aj bez sytiča a bez plynu. Kľudnou jazdou ide pekne už od 5000 rpm, pod 5000 neťahá a pod 4000 ho dusí. Najviac mu pristanú otáčky od 5000 do tých 8000. Keď chcete trochu lepšiu akceleráciu tak ho treba potočiť do tých 11000, no nad 11000 to nemá význam, pretože už reve a od 12000 je červené pole, obmedzovač je ževraj na 12500 rpm, no ešte som nebol v červenom poli a ani sa nechystám... Čo sa týka akcelerácie s pomocou spojky sa dá z miesta pekne vyštartovať, no samozrejme v rámci toho, že je to 125-ka. Zohreje sa dosť rýchlo, stačí 500 m jazdy alebo 5 minút na voľnobehu. Inak ukazovateľ teploty je pri zohrievaní a po vypnutí nepresný, pretože ukazuje teplotu chlad. kvapaliny a nie teplotu motora a kvapalina vychladne oveľa skôr ako motor a tak isto pri zohrievaní motor je horúci a chladiaca kvapalina ešte studená, ale to až tak nevadí, pretože jeho hlavnou úlohou je aby sme videli, či sa motor nevarí. Motor má ešte jednu kladnú vlastnosť, čo sa týka veľkosti valcov, vôbec to nevyzerá ako 125, čo bude asi tým, že je to chlad. vodou a ešte je tam aj rebrovanie čiže valce sú veľké a hrubé. S motorom som spokojný.
Motor nevyzerá na 125 |
PREVODOVKA
Je 5-stupňová, podľa mňa dobre odstupňovaná. Píše sa, že Varadero má ťažké hľadanie neutrálu, no až také ťažké nieje. Jednotka je dosť krátka, vyvedie vás niekde k 30 km/h (uvádzam rýchlosť niekde pri 11000 rpm), čiže hneď po rozbehu ide dvojka, ktorá ide niekde k 50, na trojke sa dá chodiť od 30 do 80, štvorka dá tých 100 a päťka ide 120, no v pohode od 60 km/h mávam päťku, čo zodpovedá 6000 rpm, na päťke platí rýchlosť sa rovná otáčky krát 100, to znamená že 90 km/h 9000 rpm atď, samozrejme s minimálnymi odchýlkami. K prevodovke už len toľko, že je veľmi presná a nemám s ňou žiadne problémy.
PODVOZOK
Je určený ako celé Varadero oveľa viac na cestu ako do ľahkého terénu. Predné tlmiče sú dosť mäkké, čo je výhodou v teréne ale nie v zátačkách na ceste, inak je to príjemný pocit, keď sa pri brzdení predok tak ponorí. Zadný tlmič je nastaviteľný v 7 predpätiach, používam to najtvrdšie nastavenie, pretože 90% jazdím po cestách. S tvrdo nastaveným tlmičom sa dá aj klopiť, no predná vidlica protestuje. Inak podvozok sa pri prejazde zátačkami veľmi, ale veľmi málo vlní na to že je to cestné enduro. Pneumatiky mám Pirelli MT90 Scorpions, majú dobrý dezén a tvrdú zmes, to znamená že dosť vydržia. Tá 130-ka guma nieje veľmi široká, no ale keď to predsa porovnáte s CBR 125 tak je to nádhera. No keď je v teréne len trochu mokro, vôbec sa nedá ísť po mokrom blate, strašne to šmýka a tomu nepomôže ani celkom slušne hlboký dezén, no proste na mokrom teréne čistá katastrofa. Keď je sucho, tak je to super, no počasie si v danej chvíli nevyberáme. Inak na mokrej ceste gumy držia dobre, no keď je mokro, trochu opatrnejšie klopím.
Z pohľadu jazdca |
BRZDY
Vpredu kotúč dvojpiestik, vzadu kotúč jednopiestik. Predná brzda je dosť účinná a dobre sa dávkuje, no pri jazde vo dvoch už nieje taká účinná. Zadná už nie je taká účinná, horšie sa dávkuje a koleso sa dosť skoro zablokuje, čiže žiadne prudké brzdenie so zadnou. Predná v kombinácii so zadnou brzdí fakt super, zo 100 km/h zastaví na veľmi krátkej vzdialenosti, čo je plus pri neočakávaných situáciach. Brzdy sa vôbec neprehrievajú, keď sa dovozím tak kotúče nikdy nie sú horúce, vždy sú iba teplé.
VZHĽAD, KOMFORT
Mne sa malé Varadero veľmi páči, dôraz je kladený hlavne na rozmernú palivovú nádrž a veľkú prednú kapotáž. Motorka vyzerá fakt veľmi veľká. K dizajnu nie je čo dodať. Komfort, tak ten je úžasný, na moto sa dá v pohode urobiť 400km denne. Sedlo je veľké, široké a veľmi pohodlné. Riadidlá sú široké. Je veľa možnosti posedu. Môžte byť vystretý, predklonený, proste Vám umožňuje veľa pohodlných posedov. Keď prší, tak je jasné že ste skoro celý mokrý s výnimkou hrude a chrbátu, veľa záleží aj od smeru vetra. Keď je mokro ste úplne suchý, cez kaluže Vám ostrieka iba nohy od členkou dole. Ja tú veľkú hmotnosť považujem za plus, pretože pri silnom vetre nemá snahu ju sfuknúť a prejazd dierami a výmoľmi nie je taký drsný ako na ľahkých motorkách, no motor celkom dobre zvláda váhu stroja. Vzduch dobre odteká a mušky mám len na prilbe. Dobré je, že na displeji sú aj hodiny, čo je praktické, a je tam aj denné počítadlo km. Niekto tu na motoride napísal, že svetlo svieti moc nízko, výška svetla sa dá vpredu pod svetlom regulovať, a po dobrom nastavení svetlo svieti nádherne a ďaleko. Mínusom je že nemá ukazovateľ paliva, ale má prepínanie rezervy, ktorá sa dá prepnúť za jazdy a viem že rezerva je 2 litre a že ešte prejdem 50 km, čiže o palivo sa moc nestarám keď na plnú 17 litrovú nádrž prejdem vyše 400 km. Štartér je výborný, stačí oň len ťuknúť a motorka naskočí. Na motorku mám komplet výstroj, teda značkovú textilnú bundu a nohavice s integrovanými chráničmi, integrálnu prilbu, kožené topánky, rukavice zospodu kožené, vrch textil s chráničom, kuklu a nákrčník, neskôr kúpim termoprádlo.
ZÁVER
S motorkou som velice spokojný, za prednosti považujem veľkosť, pohodlie, univerzálnosť, spoľahlivý motor, dobré jazdné vlastnosti. Za nedostatky považujem v podstate len vysokú cenu, pretože chýbajúci palivomer a ťažké hľadanie neutrálu som vyššie popísal, v blízkej budúcnosti chcem kúpiť padacie rámy SW-motech, chrániče rukovätí. Zatiaľ mám iba tankvak, kufor by som nechcel, na túto motorku sa mi vôbec nehodí. Túto motorku vrelo odporúčam tým, ktorí si chcú užiť jazdu pohodlím a skôr turisticky a pritom im stačí sila tohto motora, nie tým ktorý chcú mať zodraté stupačky a jazdiť po zadnom.
Pridané: 08.12.2007 Autor: Varan Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XL 125 V Varadero 2003:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 125 V Varadero |
Rok: | 2003 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.5 Nm / 9500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 42.0 x 45.0 mm |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 100/90-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 154 kg |
Výška sedla: | 802 mm |
Šírka: | 850 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XL 125 V Varadero' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XL 125 V Varadero' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 125 V Varadero 2003' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 125 V Varadero' na www.google.com
Súvisiace články:
- Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista - Herghott
- Skúsenosti v malým Varaderom - Varan
- „Hodne“ o Honde PCX 125 - MajoKE
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!