Anketa:
Honda XL125 Varadero- najdospelejšia z rodiny 125iek
ZdieľaťPridané: 30.09.2009 Autor: Varan
Čitatelia: 26367 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak tu máme pohľad vlastníka na najväčšiu, najťažšiu a bohužiaľ aj najdrahšiu štvortaktnú osminku...
Áno, správne. Je to Honda Varadero 125. No hneď na úvod vám oznamujem, že moje odseky šport a podvozok sa budú rozchádzať s redakčnými testami kvôli sport-touring obutiu, ktoré totálne zmenia ovládanie a charakter motorky, ale o tom potom. Keďže som bol aj majiteľom staršieho modelu (2002), tak spomeniem aj rozdiely medzi nimi.
Zoznámenie, posed
Motor, prevodovka, jazda
Podvozok
Predná nenastaviteľná vidlica sa pri brzdení dosť ponára, no v zákrutách krásne drží stopu. Komu by to moc vadilo, v ponuke druhovýroby sú aj progresívne pružiny. Vzadu je nastaviteľné predpätie, používam najtvrdšiu možnosť, ktorá sa osvedčila a motorka v zákrutách nepláva. Podvozok perfektne filtruje nástrahy našich "kvalitných" ciest a nenechá sa v náklone rozhodiť na menej kvalitných cestách. Brzdy bohato stačia, nie sú to síce zlaté 4piestikové monobloky od Bremba, no po silnom stlačení páčky sa dostaví dostatočný účinok a páčka je aj pri športovaní a razantnom brzdení stále tvrdá a brzda nevädne. K zadnej len toľko, že ju využiješ len s plne naloženou motorkou alebo spolujazdcom (bez zaťaženého zadku má slabý brzdný účinok), poprípade pri podraďovaní na ľahký drift v nájazde do zákruty.
Šport
Turistika
Off-road
Nejakú poľnú či lesnú cestičku Varadero zvládne, no na hrabanie v bahne a prejazd ťažkým terénom rovno zabudni. A nezachránia to ani drapáky. Na jazdu v stupačkách sú rajdy ďaleko od teba a nízko, liate kolesá, na terén príliš mäkká predná vidla, ktorá na výmoľoch chytá dorazy akosi často, ďalej nechránený spodok motora (v ponuke viacerých výrobcov nájdeš kryty motora, no všetky plastové, ktoré by v teréne aj tak dlho nevydržali). Keď nahodíš nejaké sport-touring obutie a zoberieš ju na motardový okruh urobíš omnoho lepšie.
Porovnanie so starším modelom
Nový (vľavo) vs. Starší (vpravo) |
Od roku 2001, kedy bol varan uvedený na trh, prešiel niekoľkými zmenami. Na rok 2004 dostal strieborné ráfiky namiesto čiernych a pribudol katalyzátor. Nový model je od roku 2007 a dotklo sa ho už viacero zmien:
- Motor: dostal vstrekovanie, klesla spotreba, odišiel sýtič aj s palivovým kohútikom, motor zjemnel, zlepšil sa podstatne ťah v nižších otáčkach no špička ostala rovnaká, takže paradoxne nový je pocitovo slabší, lebo nástup výkonu z nízkych do vysokých otáčok je miernejší. Väčšiu silu odspodu cítiť hlavne so spolujazdcom. Aj ochota v nízkych otáčkach je lepšia, starší je treba držať nad 5 tisíc, nový ide ochotne od 4 tisíc ot. Obmedzovač je posunutý o 500 otáčok nižšie (teraz na 12 tisíc) a motorka na 5ke pri stovke menej točí (starší model 10 tisíc ot., nový 9500 ot.), v podstate na každý kvalt ide o niečo rýchlejšie.
- Dizajn: nová kapotáž, zároveň nižšia, viac vpredu, späťáky v kapotách, novšia prístrojovka, iná zadná lampa a blatník, celkovo pôsobí športovejšie, no bez rozširovacích štokov sú zrkadlá len na okrasu. Ďalej kopa detailov ako farba rámu, kyvky, podsedlový priestor.
- Posed: naoko je všetko rovnaké, no nový model má riadidlá mierne nižšie a viac vpredu, na pohodlí to neuberá no od predku cítiť o niečo lepšiu odozvu.
Záver
Je to dospelá motorka s malým motorom. Ponúkne ti toho naozaj veľa, záleží len na tom, na čo máš práve chuť. A s laďákom to celkom pekne vrčí, takže máš zase o niečo ťažšie vysvetliť, že je to 125ka. Koncom roka 2008 zlacnela zo 170 tisíc Sk na terajších 4490 €, čo je aj tak na naše pomery stále veľa. Veď za tú cenu kúpiš žhavú novinku VTR 250, alebo dve CBF 125. Za posledné 2 roky rapídne stúpol ich počet na Slovensku, avšak zväčša jazdeniek, ktoré sa dajú kúpiť za slušný peniaz. A vydrží toho veľa. Na jednom nemeckom internetovom portáli som našiel majiteľa, ktorý mal najazdených 154 tisíc km, čo je na 125ku naozaj slušné. Po predaji staršieho modelu som šiel znovu do Varadera, čo svedčí o veľkej spokojnosti.
Plusy a mínusy
dospelosť, pohodlie, všestrannosť, motor, podvozok, dojazd | cena, mäkká predná vidlica, spätné zrkadlá (33€ a je po probléme) |
Pridané: 30.09.2009 Autor: Varan Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XL 125 V Varadero 2007:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 125 V Varadero |
Rok: | 2007 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.5 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 42.0 x 45.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 276 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-18 56P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-17 65P |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 149 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1450 mm |
Dĺžka: | 2150 mm |
Šírka: | 850 mm |
Výška: | 1250 mm |
Svetlá výška: | 190 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 110 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 375 km |
Poznámka: | |
Cena: 169 900 Sk (16.6.2008) |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XL 125 V Varadero' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XL 125 V Varadero' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 125 V Varadero 2007' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 125 V Varadero' na www.google.com
Súvisiace články:
- Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista - Herghott
- Japonské vidlicové motory VI - Honda Varadero - gilbert
- Porovnávací test Honda XL 1000 Varadero 2007 a BMW R 1200 GS 2007 - Awia
- Novinky 2008 v triede cestné enduro/enduro - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora