Anketa:
50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti 1/4
ZdieľaťPridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 45134 [Vaše stroje - Moja motorka]
Každý milujúci rodič chce aby potomok šiel v jeho stopách. Aj motorkár. Ako na to?
Morini 50 ccm – 2T
Vo veku necelých 6 rokov je čas na motorku. Adamko mal vzťah k dvom kolesám, na bicykli ako 5-ročný absolvoval so mnou aj cestu do Nitry a späť (30 km po kopcoch). Odvtedy je bicykel súčasť jeho prípravy, zdroj kondície, citu pre rovnováhu a nástroj nacvičovanie rôznych chlapčenských hlúpostí.
Angelo, taliansky kamoš mi v slabej chvíli ponúkol motorečku, ktorá bola pre jeho miminko ešte veľká, pre môjho syna akurát. Rovno ju nakladám do auta, beriem aj prilbu. A doma nie je radosti konca. Dopĺňam chrániče, praveký ladviňák, rukavice a ideme na vec.
Motor
Dvojtaktný stojatý jednovalec, vzducháč, obsah 48 kubíkov, automat bez kvaltov. Na trhu sú ich množstvá. Výkon neznámy, ale značný, ide ľahko do otáčok. Po pridaní plynu nasleduje plynulý záber, bez trhania. Ideálna konštrukcia pre malého začiatočníka.
Karburátor klasický, s dvojpolohovým sýtičom, štartovanie na kopačku. Chytá výborne pri všetkých teplotných režimoch, zahrievať netreba dlho. Po pridaní sýtič automaticky vypne.
Rám
Jednoduchý trubkový. Vpredu upside-dovn, vzadu centrál. Jazdné vlastnosti optimálme pre danú kategóriu. Najmenší pretekári začínajú práve na takýchto strojoch. Ovládanie sa prispôsobilo účelu – na riadítkach je plyn a páčky oboch bŕzd, nohy neovládajú nič. Brzdy bubnové, dobre dávkovateľné. Nádrž asi 2 litre, treba nalievať zmes 1:50 (nemá vlastné olejové čerpadlo).
Rozmer ráfov už neviem, niečo okolo 10“. Veľká zadná rozeta reťazového náhonu pracovala dobre. Celkový dizajn na úrovni, aj kvalita spracovania.
Hodnotenie
Motorka bola ideálna na naučenie základných návykov. Po niekoľkých minútach je dieťa schopné samo jazdiť, rozbiehať sa aj zastavovať. Jednoduché ovládanie, výborný motor aj podvozok, milosrdné brzdy a očarujúci vzhľad vzbudili u syna dostatočný záujem o motorky. Naučil sa jazdiť, prechádzať cez väčšie nerovnosti a aj absolvovať náznaky driftov v zákrutách.
Počas celej prevádzky (rok a pol) som iba mazal reťaz a dolieval benzín. Motorka šliapala bezchybne, absolvovala niekoľko kotrmelcov a synátor pochopil, že motorkovanie je síce zábava, ale má svoje úskalia. Ku koncu jeho záujem ochabuje a motorka sa vracia majiteľovi. Vďaka, Angelo! Proste európska kvalita, Čína nás vtedy iba čakala.
Motorka je určená pre jazdcov vo veku 5 – 7 rokov, zvládne aj vážne terény a hrubé zaobchádzanie.
- Poruchy – žiadna
- Doplnky - nič
- Váha cca 45 kg
- Cena - vyše 1.000.-€
Plusy a mínusy
motor, podvozok, ovládateľnosť | cena |
Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!