ISSN 1336-6491 | Online: 2050 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maroko 2012 - obrovská duna

 Zdieľať

Pridané: 10.04.2012 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 6549 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Niečo málo z tohtoročného Maroka. Onboard video s výjazdom a zjazdom čerstvej megaduny v Erg Chebbi.

 Momentálne najvyššia duna Erg Chebbi, videli sme ju priamo z izby
Momentálne najvyššia duna Erg Chebbi, videli sme ju priamo z izby

Ponúkam dve videá robené iba na skúšku na druhý deň pobytu. Vznikli na najväčšej dune s výškou cez 200 metrov na amatérskej kamerke prilepenej na zadnom blatníku mojej KTM. Samozrejme sa zakaždým zošmykla na bok a preto doporučujem nakláňať monitor aby ste neoškuľaveli pri sledovaní. Mal som naplánované ku koncu natočiť dva krátke filmy, ale moje zranenie mi v tom zabránilo, preto iba táto krátka ochutnávka.

Na prvom videu je nezostrihaný výjazd vrátane čakania na pomalších kolegov až na hrebeň. Záverečné pasáže boli úplne bomba, hlavne keď nevidno za horizont. Druhé video vypadá síce o ničom, ale to bol morál. Sklon zjazdu a polia mäkkého piesku preverili naše jazdenie aj odvahu.

Video: Maroko 2012 - obrovská duna

Video: Maroko 2012 - obrovská duna - zjazd Erg Chebbi

Článok s fotkami bude o niečo neskôr.

Haro

Pridané: 10.04.2012 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »