ISSN 1336-6491 | Online: 2213 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - kacatko

Login: kacatko Offline

Ikona

Meno: Katarína Vrabelova (~36 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 22 rokov, ročne najazdím v priemere 16000 kilometrov
Motorka: BMW G 650 GS Sertão 2012
Mesto: Prešov (Slovensko)
Čas registrácie: 10.01.2005 20:56
Posledne prihlásený: 20.12.2014 19:13

Niečo o sebe:

..life is my church..

Posledných 6 mesiacov bojujem o jeden z najvačších snov mojej duše..
Prečo? K životu od malička potrebujem trochu viac lásky a kyslíku, ktorý príjmam len keď sa teším a žiarim..

Veľa z Vás mi pomáha.. lebo v mojích očiach vidí svoj vlastný odraz..
Ďakujem Vám zo srdca..

www.facebook.com/motogirltrip
www.motogirltrip.com

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.

02.09.2013 - kacatko Čitatelia: 11722 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Moto Girl Trip: 07 - Čo všetko sme ochotní obetovať za svoje sny?

Od začiatku som bola presvedčená, že ľudia by nemali žiť nešťastní.. Niektorí ľudia vedia že pocit šťastia prichádza z pocitu spokojnosti zo samého seba a zo svojho života. Ale viac sa stretávame s opačnou realitou, kedy sa snažia ľudia skôr predstierať šťastie, ktoré neprichádza v podmienkach v ktorých žijú.

 

30.08.2013 - kacatko Čitatelia: 8202 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Moto Girl Trip: 06 - prvé dni.. Sudán…

"Prežiť cestu trajektom do Wadi - Halfi sa oplatí", Katarína Vrábelová sa ešte krátkym slovom a fotografiami vracia k prechodu hraníc z Egypta do Sudánu.

 

15.07.2013 - kacatko Čitatelia: 9210 [Mototuristika - Cestopis]

-

Moto Girl Trip: 05 - Egypt a trajekt do Sudánu - Wadi Halfa

Katarína pokračuje na svojej ceste na juh, opúšťa horúci Egypt a smeruje trajektom do Sudánu.

 

27.06.2013 - kacatko Čitatelia: 9217 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Moto Girl Trip: 04 - Egypt - Usušené pery, Luxorský luxus a benzín v nedohľadne..

Katarína je znovu na ceste. Z Alexandrie sa presunula do Hurghady, vysadla do sedla Euphorie smer Luxor a potom ďalej trajekt do Sudánu...

 

30.05.2013 - kacatko Čitatelia: 11494 [Mototuristika - Cestopis]

-

Moto Girl Trip: 03 - Egypt - Kvapkajúci olej, špinavé ruky, chutný čaj a dobrá nálada..

Čo mi neuveriteľné vyhovuje je fakt že v Egypte neexistuje striktný režim dňa. Nikto sa neriadi pravidlom, že v noci sa spí a cez deň sa žije. Spí sa keď sa musí a žije sa ďalších 2Ohodín.

 

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »