Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 978 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18971)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13616)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5701 až 5715 z cekového počtu: 8790.

06.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4747 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 5.etapa, Calama - Iquiqe. Jakeš a Svitko v prvej pätnástke!

Dnes jazdcov čakal iba krátky spojovací úsek dlhý 36 kilometrov. Zvyšok dňa to bola naháňačka s časom po celých 423 km.

 

05.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4949 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 4.etapa, San Salvador - Calama. Svitko sedemnásty, Jakeš dvadsiaty prvý!

Dnes si motorkári odskákali to isté čo ostatní účastníci rally Dakar. Prvá spoločná tohtoročná etapa mala dokopy 761 kilometrov z čoho meraných bolo 207.

 

05.01.2011 - palio84 Čitatelia: 12497 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Crosstourer alebo Crossrunner?

Útlm Hondy ma minulý rok trochu zaskočil, predstavila sa dlho očakávaná VFRa 1200, s väčším alebo menším úspechom, to už nechám na Vás. Tento rok je to ale presne naopak a Honda predstavuje nový koncept super turistickej motorky a roadstera s plánom začatia výroby už budúci rok.

 

04.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5043 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 3.etapa, San Miguel – San Salvador. Svitko a Jakeš opäť v prvej tridsiatke!

Jazdci na motorkách mali aj dnes odlišnú trasu špeciálky ako ostatní účastníci rally Dakar. Čakalo ich celkovo 752 kilometrov z ktorých bolo 521 meraných.

 

04.01.2011 - obrenovic Čitatelia: 11297 [Bleskovky - Novinky]

-

Klopenie na snehu? X-track Attrax

Hovoríme stále o motorkách na kolesách...

 

03.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5261 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 2.etapa, Cordoba – San Miguel. Svitko a Jakeš v prvej tridsiatke.

Jazdci na motocykloch už majú svoju časť rýchlostnej skúšky za sebou. Dnes ich čakalo celkovo 740 kilometrov z ktorých bolo 300 meraných.

 

02.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5896 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 odštartoval, Svitko si vyjazdil 19-te miesto

450-tky pod zadkom tých najlepších rally jazdcov sveta majú za sebou prvú ostrú etapu. Naše dve horúce želiezka Svitko aj Jakeš sú už v cieli.

 

01.01.2011 - Beal Čitatelia: 6977 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

MOTOhouse 1-2/2011

Na prelome roka sme si dovolili máličko uvoľnenejšií Motohouse. Vedľa klasických testov nájdete vnútri časopisu aj niekoľko materiálov, ktoré sú pojaté tak trochu s nadsádzkou. Navyše nejakú tú tipovačku, zoznam našich hriechov pod označením Best 2010 a dva kalendáre vo forme plagátu. Je toho dosť, takže - príjemnú zábavu ...

 

31.12.2010 - tigrik77 Čitatelia: 11249 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

Smer: prvý motozraz

Konečne som mal svoju vlastnú motorku. Bolo to len ja a moja mašina. No človek je predsa tvor spoločenský. Ja som nebol výnimkou.

 

28.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7930 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Video: Chris Pfeiffer vs. dvojbob

Ľudská fantázia nemá žiadne hranice. Koho by už len napadlo vpustiť na ľadovú bobovú dráhu motorku?

 

23.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10457 [Bleskovky - Novinky]

-

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2011!

V predvečer vianočných sviatkov 2010 vám želá celá redakcia motoride.sk príjemné prežitie Vianoc a všetko dobré do roku 2011!

 

23.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11748 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Video: Predstavujeme Motoride Tour de Maroko 2011

Ako to už býva zvykom, zima je časom snívania, plánovania, vymýšľania a niekedy aj realizovania našich cestovateľsko-dobrodružných plánov. Po troch rokoch oprašujeme myšlienku navštíviť severnú Afriku...

 

23.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6772 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011: Slováci pripravení na Dakar

30.ročník prestížnej rely Dakar sa v Južnej Amerike uskutoční už tretíkrát v rade. Po dvoch ročníkoch v Južnej Amerike, Dakar v roku 2011 opäť pokračuje vo svojom skúmaní a objavovaní krás tohto kontinentu.

 

22.12.2010 - bedna Čitatelia: 11914 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako zlegalizovať offroad/MX, enduro, country cross trať

Chcete trénovať legálne ?

 

22.12.2010 - misko Čitatelia: 4178 [Šport - Rally]

-

Africa Eco Race 2011: Z Château de Lastours do Dakaru

René Metge a Josep Marie Servia majú za sebou aj poslednú cestu do Afriky, počas ktorej pripravovali trasu nadchádzajúcej rally Africa Eco Race 2011. Po administratívnom a technickom preberaní, ktoré sa 27. decembra odohrá na európskej pôde v Château de Lastours, sa účastníci vydajú na juh.

 

| 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »