Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3012 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Africa Eco Race 2011: Z Château de Lastours do Dakaru

 Zdieľať

Pridané: 22.12.2010 Autor: misko
Čitatelia: 4048 [Šport - Rally]

René Metge a Josep Marie Servia majú za sebou aj poslednú cestu do Afriky, počas ktorej pripravovali trasu nadchádzajúcej rally Africa Eco Race 2011. Po administratívnom a technickom preberaní, ktoré sa 27. decembra odohrá na európskej pôde v Château de Lastours, sa účastníci vydajú na juh.

Už od úvodných marockých etáp bude dejiskom súťaže prekvapujúci a rôznorodý terén. „Vypustili sme všetko s čím sme neboli absolútne spokojní. Bájny priesmyk Belkassem však nebude chýbať,“ hovorí riaditeľ súťaže René Metge. Deň voľna naplánovaný na 2. január umožní súťažiacim vychutnať si nádherný nový bivak v meste Chebeika, na pobreží Atlantického oceánu.

Ako sa bude blížiť k Mauritánii, bude súťaž naberať na intenzite. „Podobne ako minulý rok, ani teraz nebude žiadna maratónska etapa. Máme však pripravené dve okruhové etapy,“ prezradil René Metge. Počas rally bude navigácia tým faktorom, ktorý rozhodne o umiestnení na čele klasifikácie. „Všetko bude v poriadku ak sa budete držať road booku a kurzu.“

Dvanásť etáp umožní súťažiacim spoznať všetky podoby africkej krajiny: pisty, rýchle trate, bohatú vegetáciu, trávnaté údolia a najmä saharský piesok. Pri plánovaní trate bol braný ohľad na vyrovnanosť dĺžky a náročnosti etáp, zatiaľ čo spojovacie úseky boli skrátené. Štart a cieľ mnohých etáp je situovaný priamo do bivaku. Po prekonaní viac ako 5.000 kilometrov sa rally skončí 9. januára, tradične na brehoch Ružového jazera.

 2011 Africa Eco Race mapa
2011 Africa Eco Race mapa

1. etapa: streda 29. december 2010, NADOR / BORJ BEL FREISSAT
spojovací úsek: 181,70 km – SS 1 : 150,28 km – spojovací úsek: 0,00 km

2. etapa: štvrtok 30. december 2010, BORJ BEL FREISSAT / EL MDOUARA
spojovací úsek: 0,00 km – SS 2 : 318,21 km – spojovací úsek: 142,51 km

3. etapa: piatok 31. december 2010, EL MDOUARA / WAD TISSINT
spojovací úsek: 4,21 km – SS 3 : 416,14 km – spojovací úsek: 50,53 km

4. etapa: sobota 1. január 2011, WAD TISSINT /CHEBEIKA
spojovací úsek: 0,00 km – SS 4 : 341,33 km – spojovací úsek: 290,89 km

5. etapa: nedeľa 2. január 2011, CHEBEIKA / GREID LAREICH
spojovací úsek: 306,91 km

6. etapa: pondelok 3. január 2011, GREID LAREICH / BOULANOUAR
spojovací úsek: 0,00 km – SS 5 : 183,33 km – spojovací úsek: 714,74 km

7. etapa: utorok 4. január 2011, BOULANOUAR / GUEL AGANTOUR
spojovací úsek: 0,00 km – SS 6 : 371,72 km – spojovací úsek: 20,45 km

8. etapa: streda 5. január 2011, GUELB AGANTOUR / GUELB AGANTOUR
spojovací úsek: 0,00 km – SS 7 : 408,06 km – spojovací úsek: 0,00 km

9. etapa: štvrtok 6. január 2011, GUELB AGANTOUR / TENADI
spojovací úsek: 0,00 km – SS 8: 380,66 km – spojovací úsek: 0,00 km

10. etapa: piatok 7. január 2011, TENADI / TENADI
spojovací úsek: 0,00 km – SS 9 : 232,41 km – spojovací úsek: 0,00 km

11. etapa: sobota 8. január 2011, TENADI / KEBEMER
spojovací úsek: 0,00 km – SS 10 : 203,36 km – spojovací úsek: 394,26 km

12. etapa: nedeľa 9. január 2011, KEBEMER / DAKAR
spojovací úsek: 131,11km – SS 11 : 23,68 km – spojovací úsek: 41,00 km

Pridané: 22.12.2010 Autor: misko Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »