ISSN 1336-6491 | Online: 3845 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Passo Pordoi / Pordoijoch (2239 m), Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

16 - Passo Pordoi

Pordoi je priesmyk v Dolomitoch, ktorý sa nachádza medzi masívom Sella na severe a Marmoladou na juhu. Priesmyk spája Arabbu a Canazei.

Je súčasťou Sella okruhu - okruh okolo masívu Sella (priesmyky Gardena, Sella, Pordoi and Campolongo)

Články:

Fotogaléria:

04.08.2008 - zeze

Pohľad zo Sass Pordoi na serpentíny Pordoi Jochu, v pozadí Monte Civetta

04.08.2008 - zeze

Pohľad zo Sass Pordoi na Marmoladu a sedlo Pordoijoch

31.10.2006 - zeze

Pordoijoch - lanovku na Sass Pordoi sme tentoraz nestihli, ale je to lacné a zaujímavé zvezenie do výšky takmer 3000 m

08.09.2005 - todra

Dolomiti v plnej krase a typicke kopce, ake inde v alpach nie su. Pohlad od Passo Sella smerom k Passo Pordoi

08.09.2005 - todra

Pohlad z vrcholu Passo Pordoi na okolité vrchy

07.09.2005 - todra

Pohľad z Passo Pordoi západným smerom, keby nebolo za kopcom, bolo by vpravo Passo Sella

07.09.2005 - todra

Pohlad z Passo pordoi na jeho vychodnu rampu. Prekrasne ciste zakruty s krasnymi vyhladmi

08.06.2004 - Awia

Pordoi Joch (2239 m.n.m)

02.03.2004 - zeze

Foto 28: Pordoi Joch (2239m), toľkokrát zjazdené sedlo...

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Dolomity
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 07.08.2012 (10:51)
Poloha:N 46.488 E 11.808
Približná poloha:nie
Čitatelia:12825
Nadmorská výška:2239.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Passo Sella / Sellajoch (2244 m), TalianskoPriesmyk4.1 km SZ
2.Passo Gardena / Grödnerjoch (2137m), TalianskoPriesmyk6.9 km S
3.Passo di Campolongo (1875m), TalianskoPriesmyk7.1 km SV
4.Passo Fedaia, TalianskoPriesmyk7.3 km JV
5.Hotel Garni Roberta, TalianskoHotel10.0 km JV
6.Marmolada, TalianskoVyhliadka10.4 km JV
7.Pension Villa Luise, Ortisei, St.Ulrich, TalianskoPenzión13.9 km SZ
8.Lanovka Lagazuoi, TalianskoVyhliadka15.7 km V
9.Passo Valles, TalianskoPriesmyk16.7 km J
10.Passo Nigra, TalianskoPriesmyk16.8 km Z
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »