Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1938 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Passo Sella / Sellajoch (2244 m), Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Passo di Sella - miestny borci

Horský priesmyk v Dolomitoch, ktorý spája Val Gherdëina a Canazei.

Je súčasťou Sella okruhu - okruh okolo masívu Sella (priesmyky Gardena, Sella, Pordoi and Campolongo)

Video: Passo Sella - Lazy Summer Afternoon

Články:

Fotogaléria:

30.03.2011 - mark

17 - PohlŔůad z passo Sella do doliny

06.09.2010 - KajoTDM

passo Sella

06.09.2010 - KajoTDM

passo Sella

28.08.2010 - Paulie

passo Sella

18.10.2009 - bubo008

 Dolomity - Passo di Sella

15.01.2009 - vic73

cesta k Sellajoch

15.01.2009 - vic73

Sellajoch

10.02.2006 - kyvacka

Sellajoch

10.02.2006 - kyvacka

Pohľad zo Sellajoch do doliny

10.02.2006 - kyvacka

Cesta na Sellajoch

08.09.2005 - todra

Dolomiti v plnej krase a typicke kopce, ake inde v alpach nie su. Pohlad od Passo Sella smerom k Passo Pordoi

08.06.2004 - Awia

Cestou na Sella-Joch (2240 m.n.m)

02.03.2004 - zeze

Foto 27: Takto to vyzerá na Sellajochu (2240m) v hlavnej turistickej sezóne... ani sa nedá urobiť nerušený záber motoriek s Marmoladou (3342m) v pozadí. Marmolada je pýcha hôr, a z osady Malga Ciapella (pod Passo di Fedaia) sa na ňu dá dostať tromi úsekmi lanovkou, ani to nie je príliš drahé

11.06.2003 - Freedom

pass di Sella  2244 m.n.m. (Na mape označený číslom 5)

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Dolomity
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 07.08.2012 (10:51)
Poloha:N 46.509 E 11.763
Približná poloha:nie
Čitatelia:12303
Nadmorská výška:2244.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Passo Pordoi / Pordoijoch (2239 m), TalianskoPriesmyk4.1 km JV
2.Passo Gardena / Grödnerjoch (2137m), TalianskoPriesmyk5.8 km SV
3.Passo di Campolongo (1875m), TalianskoPriesmyk9.2 km V
4.Pension Villa Luise, Ortisei, St.Ulrich, TalianskoPenzión9.9 km SZ
5.Passo Fedaia, TalianskoPriesmyk11.4 km JV
6.Hotel Garni Roberta, TalianskoHotel14.1 km JV
7.Passo Nigra, TalianskoPriesmyk14.1 km Z
8.Marmolada, TalianskoVyhliadka14.5 km JV
9.Passo di Costalunga, TalianskoPriesmyk16.1 km JZ
10.Wurzjoch, TalianskoPriesmyk17.5 km S
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »