Anketa:
Camping & Glamping, Plachtinské Lazy, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Chcete na víkend niekam vypadnúť, ale nechcete platiť hotelové pálky, ani ťahať vlastný stan? Skúste glamping!
Veľkoplošné stany vybavené ohodlnou posteľou a sedacím kútom, ako hotelová izba, ale s poriadnym rozdielom v cene. Je to taká luxusnejšia forma kempovania.
Camping & Glamping Slovakia je novootvorený malý rodinný kemp v srdci juhoslovenskej prírody (doslova tam, kde líšky dávajú dobrú noc). Cez kemp vedú 2 turistické chodníky a je tu možnosť požičať si tiež horské bicykle.
Spoločenská miestnosť v campingu pre ca. 30 ľudí zaručí, že guľáš párty, či spoločný výjazd väčšej skupiny ľudí nepokazí ani búrka, alebo zlé počasie.
Sociálne vybavenie je nové a dobre udržiavané.
Zaujímavosťami v okolí sú Trúbiaca Skala z obdobia vpádov Turkov, hrad Čabraď, hrad Modrý Kameň, Vartovka v Krupine, pevnosť Bzovík, vínne cesty, či každoročne v Hrušove organizovaná Hontianska paráda - festival ľudovej hudby, remesiel a umenia.
Fotogaléria:
24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

24.05.2014 - Haliegro

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Kemping |
Pridal: | Haliegro 24.05.2014 (18:32) |
Poloha: | N 48.242 E 19.250 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 17369 |
Nadmorská výška: | 600.0 m n.m. |
Povrch: | spevnená cesta |
Prístup:
Z Litavy stále po hlavnej ceste. Na rázcestí odbočte v pravo.
Po 1,5km Vás tabuľa nasmeruje doľava.
Zo Senohradu odbočte na Sucháň. Stále po hlavnej ceste, až kým Vás tabuľa nenasmeruje doľava.
Z Čeboviec stále rovno, až kým Vás tabuľa nenasmeruje do prava.
Od križovatky je to ešte 3km. Kemp je vpravo od cesty. Z cesty nieje viditeľný, ale prístup je znova označený tabuľou.
Cesta je ako aj iné Slovenské vidiecke cesty - dobre rozbitá. Preto po nej radšej pomalšie. Better safe, than sorry. ;)
Adresa, Kontakt:
Camping & Glamping Slovakia
Plachtinské Lazy 1, 99125 Čebovce
+421944285558
www.campingslovakia.eu
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Trasa Sucháň - Čebovce, Slovensko | Trasa | 4.1 km JZ |
2. | Cesta z Modrého Kameňa, Slovensko | Priesmyk | 5.6 km SV |
3. | Hrad Modrý Kameň, Slovensko | Hrad | 6.2 km V |
4. | Rozhľadňa Opavská hora (577 m n.m.), okres Veľký Krtíš, Slovensko | Vyhliadka | 8.2 km JZ |
5. | Hotel Róza, Dolné Strháre - Koprovnica, Slovensko | Hotel | 10.4 km V |
6. | Hrad Čabraď, Slovensko | Hrad | 10.6 km Z |
7. | Salaš Sklabiná, Slovensko | Reštaurácia | 11.7 km JV |
8. | Rodinné vinárstvo Ďurík, Opatovská Nová Ves, Slovensko | Reštaurácia | 14.1 km J |
9. | Pevnosť Bzovík, Slovensko | Hrad | 14.4 km SZ |
10. | Apartmány Dobrý ročník, Senohrad, Slovensko | Penzión | 15.9 km S |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!