Anketa:
Polonina Boržava, Ukrajina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Nádherná, mohutná polonina Boržava. Zatiaľ som ju nevedel prejsť celú, ale hrebeňovky sa tam ukazujú úchvatné.
Trasa je len po výjazd k prvému smerovníku. Do prava by sa malo dať dostať do Volovca a vľavo to tiež nebude na zahodenie...
Články:
- Ukrajinská jednohubka III. – Polonina Boržava
- Ukrajinská jednohubka IV - Prejazd poloninou Boržava
- Ukrajinské poloniny - Africa Twin XRV750 1990 vs. CRF1000L 2019
Fotogaléria:
20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

20.09.2015 - satos

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Ukrajina |
Región: | Zakarpatská Oblasť |
Typ: | Trasa |
Pridal: | satos 30.09.2015 (07:00) |
Poloha: | N 48.642 E 23.229 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9720 |
Nadmorská výška: | 1491.0 m n.m. |
Povrch: | enduro |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hora Veliky vrch (1598 m), Boržava, Ukrajina | Vyhliadka | 0.1 km S |
2. | Vrch Hymba (1491 m), Boržava, Ukrajina | Vyhliadka | 3.1 km V |
3. | Polonina Boržava - výjazd z juhu, Ukrajina | Trasa | 5.4 km JZ |
4. | U Leva, Ukrajina | Kemping | 7.9 km SV |
5. | Sedlo Volovec, Ukrajina | Priesmyk | 9.7 km S |
6. | Vyhliadka nad Volovcom, Ukrajina | Vyhliadka | 10.1 km S |
7. | Kemp miesto Polyana, Ukrajina | Miesto pre stan / bivak | 18.0 km Z |
8. | Svaljava - Volovec, Ukrajina | Trasa | 20.9 km JZ |
9. | Penzión Ždi na nego, Ukrajina | Penzión | 25.2 km SZ |
10. | Sedlo pod Kamjonkou, Ukrajina | Priesmyk | 28.3 km V |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!