Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2017 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Vinárske mestečko Tokaj, Maďarsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Motoride Tour 2010 - Tokaj

Tak toto malebné mestečko Tokaj púta už len svojím názvom. Každý pozná "Víno kráľov a kráľa vín". Je to naozaj malebné miesto na oddych, veľa reštaurácií a ochutnávok Tokajských vín. Malé námestie je naozaj krásne, nachádza sa tam aj niekoľko kultúrnych pamiatok ako je starý kostolík, či iné pamätníky a pivnice. V mestečku sa dá aj ubytovať. Penzión je hneď uprostred námestia. Ja by som skôr uprednostnil stanovačku s priateľmi, keďže hneď vedľa mesta sa nachádza sútok riek Bodrog a Tizsa. Breh rieky je pokrytý tvrdým zatuhnutým pieskom, keďže táto oblasť je známa svojou piesočnatou pôdou.

Pozri tiež: Pivnice Tokaj

Články:

Fotogaléria:

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

04.08.2010 - Awia

Motoride Tour 2010 - Tokaj

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Maďarsko
Región:Okolie Sarospataku
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Devildriver 24.07.2008 (14:13)
Poloha:N 48.117 E 21.415
Približná poloha:nie
Čitatelia:24233
Povrch:asfalt

Prístup:

Je to v kuse asfalt.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Kemp Spori Sport - Tokaj, MaďarskoKemping0.2 km SV
2.Tiszavirág Camping, MaďarskoKemping0.5 km SV
3.Kamenný lom s jazerom nad dedinou Tarcal, Tokaj, Maďarsko, MaďarskoPláž4.4 km Z
4.Socha Krista nad dedinou Tarcal, Tokaj, MaďarskoZaujímavosť4.7 km Z
5.Tornyos Borház Étterem, MaďarskoReštaurácia9.7 km S
6.Gombos-hegyi Kálvária, MaďarskoVyhliadka25.3 km S
7.Hrad Boldogkő, Štastný kameň, MaďarskoHrad28.8 km SZ
8.Jazero v skale - Megyer-hegyi tengerszem, MaďarskoJazero29.2 km SV
9.Hrad Regéc, MaďarskoHrad29.6 km S
10.Pieskovcový lom, Vizsoly, MaďarskoBaňa32.3 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »