Anketa:
Trasa: Štós - Smolník (Štóske sedlo), Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Cesta z obce Štós cez Štóske Kúpele do Smolníka ma po celej dĺžke nový asfalt. Spodná časť sa je tvorená ostrými zákrutami a dlhšími rovinkami. Potom nasledujú krátke rovinky technické zákruty. Po prejazde cez hrebeň nasledujú opäť dlhé rovinky a ostré zákruty. Po daždivom počasí zvykne byť naplavený piesok a štrk na ceste najmä po prejazde hrebeňa zo strany Štósa.
Video: Za zákrutou - Štós - Smolník - Suzuki GSF 1200 SA Bandit K6
Články:
- 2x Jesenná Úhorná
- 2 dni, 1000km a smer východ
- Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
Fotogaléria:
24.10.2016 - Awia

24.10.2016 - Awia

24.10.2016 - Awia

24.10.2016 - Awia

12.01.2007 - Awia

16.11.2004 - Dadi

16.11.2004 - Dadi

03.05.2002 - Awia

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Trasa |
Pridal: | CIMO 13.05.2009 (08:42) |
Poloha: | N 48.708 E 20.793 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 16426 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Prístupová cesta od Košíc je smer na Medzev cez Pereš na Malú Idu, Jasov, ktorá ma celkom slušný asfalt a zaujímave menšie kopce a zákruty. Prístup je možný aj od Moldavy nad Bodvou.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hámor Medzev, Slovenské technické múzeum Košice, Slovensko | Pamiatka | 6.9 km V |
2. | Vodná nádrž Úhorná, Slovensko | Jazero | 7.2 km Z |
3. | Hájske vodopády, Zádielska dolina, Slovensko | Prírodný úkaz | 7.5 km JV |
4. | Enduro test Vyšný Medzev - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 7.6 km V |
5. | Stredoveký Husitský kostol v Lúčke, Slovensko | Kostol | 9.1 km JZ |
6. | MX Trať Mníšek nad Hnilcom, Slovensko | Motokrosová trať | 9.8 km S |
7. | Obec Háj, Slovensko | Zaujímavosť | 10.0 km JV |
8. | Priesmyk Úhorná, Slovensko | Priesmyk | 10.5 km Z |
9. | Hrhovský vodopád, Slovensko | Prírodný úkaz | 11.7 km J |
10. | Turniansky Hrad, Slovensko | Hrad | 12.4 km JV |
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!