Anketa:
Stretnutie kľačanských priateľov IV. - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - Stretnutie kľačanských priateľov IV.
Kedy: | 19.05.2023 12:00 až 21.05.2023 14:00 |
---|---|
Kde: | Moto areál, Fiľakovské Kľačany, Slovensko ![]() |
Kto: | Martin Landl (Landal) vás pozýva |
Kontakt: | landl@lanhelp.eu |
Možné jazdenie na trati piatok-pondelok. Bivak otvorený v piatok na obed, výčap funkčný piatok poobede.
Charakter akcie: víkendové stretnutie priaznivcov rally a endura v prírode. Voľné jazdenie na tratí pri rešpektovaní logických bezpečnostných pravidiel a časového striedania kategórií (moto, ssv, deti). Kecanie s priateľmi, spomínanie na „staré dobré časy“, rozprávanie a plánovanie „nových dobrých časov“.
Zázemie: bivak na trati Fiľakovské Kľačany. Voľná plocha na kempovanie. Drevo na oheň. Kadibudka na slnku.
Výčap: pivo a nealko. Gril k dispozícii. Možnosť spať pod strechou (kapacita obmedzená). V prípade zlého počasia bude „socializácia“ prebiehať v hlavnej hale organizátorskej budovy (kapacita vyše 100 ľudí).
Čo nezabezpečujeme: ani voda, ani elektrika, ani strava. Svoje smeti si každý odváža sám.
Poplatky: jazdci platia 10,- Eur poplatok za využívanie trate na 1 deň, alebo 20,- Eur na víkend. Nejazdci neplatia nič. Pivo/nealko bude stáť 1,- Eur. Výčap budú obsluhovať deti organizátorov, tak buďte veľkorysí a prispejte deťom na štúdiá ????
Registrácia/nahlásenie: bolo by vhodné mať prehľad o plánovanej účasti, preto osoby, ktoré sa s vysokou pravdepodobnosťou zúčastnia, prosíme dať "zúčastním sa" na toto podujatie. Povinná registrácia však nie je žiadna.
Donáška jedla: aj z Lučenca aj z Fiľakova funguje donáška na trať.
Miesto konania akcie:
Moto areál, Fiľakovské KľačanyMapa:
Diskusia:

Stretnutie kľačanských priateľov IV.
Ja by som sa rád zúčastnil, ak mi to to časovo vyjde |
Stretnutie kľačanských priateľov IV.
...capovanim si na studia mozno privyrobia, ale keby predavali stuple do usi, tak to maju zlatu banu |
Stretnutie kľačanských priateľov IV.
Zázemie: bivak na trati Fiľakovské Kľačany. Voľná plocha na kempovanie. Drevo na oheň. Kadibudka na slnku. |
Stretnutie kľačanských priateľov IV.
Re: Duso380: Ak nie su preteky nemôže byť Cup... Minimálne 4-5 pretekov potrebujeme... Min rok bolo 0, rok predtým jeden... |
Stretnutie kľačanských priateľov IV.
Inak ja sa s vysokou pravdeposobnostou zucastnim, ale nepochopil som, co mam kam dat. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!