Anketa:
XL rally Kľačany 2015 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - XL rally Kľačany 2015
Kedy: | 19.06.2015 10:00 až 21.06.2015 12:00 |
---|---|
Kde: | Moto areál, Fiľakovské Kľačany, Slovensko ![]() |
Kto: | Martin Landl (Landal) vás pozýva |
Kontakt: | landl@lanhelp.eu |
Pretek je súčasťou seriálu:
Miesto konania akcie:
Moto areál, Fiľakovské KľačanyMapa:
Diskusia:

XL rally Kľačany 2015
Je to na figu, veci sa samé neurobia. Ak nebude túto sobotu pršať, vyhlasujem brigádu na úpravu a nevyhnutné klčovanie tratí meraného okruhu preteku XL Rally Kľačany. Každá pomocná ruka je vítaná! Rukavice a náradie zabezpečím, pitný a stravovací režim tiež. |
XL rally Kľačany 2015
Veľmi ďakujem Killbydeath, Obi1mu a môjmu švagrovi nemotorkárovi za dnešnú pomoc. Urobili sme kus roboty a by som sa tam sám asi zmagoril. Ešte bude treba asi dva takéto dni, aby bola trať pripravená. A potom to ešte zbehnúť pred pretekmi, bo to černičie čo je tam rastie jak blbé... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (04.04.2015 16:14) |
XL rally Kľačany 2015
Lando - ja uz jazdim na bicykli s dvoma rukami |
XL rally Kľačany 2015
no, sorry, chlapi. mam to kus odruky. ale uz len kvoli tej partii by som tam siel, necestovat tam pol dna. :/ |
XL rally Kľačany 2015
Ďalší víkend pokracovanie. Neviem či sobota alebo nedeľa, čo najskôr ustálim a dám info. Poriesim aj druhý krovinorez, bo to tam treba najviac. Pilovy kotúč na krovinorez už mám, tak to nabudúce skúsim aj s tým (mal som len nôž teraz). |
XL rally Kľačany 2015
Dnes odskúšaný obojsmerne turist (t.j. ten ľahší) okruh. Výsledná dĺžka 3410 metrov. Chcel som ľahký okruh, ale výsledok je trochu viac než som chcel: hladké, nenáročné, široké, a hodne rýchle. Na najvypalovacejšom úseku som mal maximálku 105 (reálnych, na tachu bolo viac...) a to by sa dalo valiť aj viac, len rozum nepustil. Priemerka na celé kolo bola slušne cez 40 km/hod., čo na takúto trať je myslím hodne. |
XL rally Kľačany 2015
Lando, viem, ze ty si maximalista a spravis to super. |
XL rally Kľačany 2015
Lanďáku, spomáľováky je určite treba, lebo pribúdajúcim časom ubúda síl. Upravené 2 krát. Naposledy upravil krampus (06.04.2015 20:46) |
XL rally Kľačany 2015
Spomaľováky jednoznačne...Nie každý to má v hlave upratané. Na jednej rallye v CZ každá druhá LC8 letela mimo cestu medzi stromy lebo to premotivovaný jazdec prepískol. Zachrániť to väčšinou chceli ľahnutím na bok, to ale skoro brali so sebou jazdca pred sebou. Od bezpečnosti to malo hodne ďaleko. |
XL rally Kľačany 2015
A ja som si myslel, že ak idem 70, tak idem "rýchlo" :D... |
XL rally Kľačany 2015
kilo sa dá jazdiť na vypalováku, ked si na trati sám/dvaja/traja...ale ak je trať nafúlovaná jazdcami rôznych kategórií (rôzneho jazdeckého umenia), tak je to holý nezmysel... |
XL rally Kľačany 2015
sprav odskoky, kto pojde race a vie, tak si to odskoci, kto pojde na tazsej masine s maksim podvozkom, tak si pribrzdi. Na XL rally takych strojov bude vacsina. |
XL rally Kľačany 2015
No s kamošom čo sme to "najazdievali" sme tiež predbežne zhodli na tých spomaľovačoch, lebo to bolo fakt rýchle. Na jednom úseku dáš bez problémov cek kilo, a na ďaľších troch osemdesiat. Radšej na bezpečnosti popracujeme... Ale zase je to široké a prehľadné na tých vypalovákoch. |
XL rally Kľačany 2015
Janoval, dropiky su fasa, ale ked mas skakat niekolko hodin na placku, alebo ako v KE este trosku do protisvahu, tak to ide viac na nervy ako splna ucel. |
XL rally Kľačany 2015
dalšia vec je, že musíš rátať s nepriazňou počasia, ak bude vytrvalý lejak, aby sa ti nezmenili vypalováky na rozbahnené nebezpečné úseky...neviem, možno len trepem, lebo nepoznám profil trate...radšej aby bolo pomalšie a bezpečne, ako rýchlo a zranenia...lebo ked niekto hodí papulu a iný ho v stovke dá dole, tak to sa bude potom ťažko večer popíjať pivo... |
XL rally Kľačany 2015
Len pripomínam, že v sobotu má byť krásne počasie, príjemných 19 stupňov, ideálny čas na trochu aktívneho pobytu na čerstvom vzduchu v peknej prírode. |
XL rally Kľačany 2015
Dnes jedna žena, dvaja chlapci, štyrija chlapi, dve motorové píly, tri krovinorezy a o 12:30 bol race okruh vyčistený a hotový. |
XL rally Kľačany 2015
Včera bol prvý tester na trati, Hercules na Afrike, zajazdil Turist okruh, a vraj "lahoda". |
XL rally Kľačany 2015
Re: Landal: no a aký je teda dlhý ten Race okruh? |
XL rally Kľačany 2015
Re: marek1976: Marek akurát včera sa mi GPS nejako nevedelo chytiť a strácalo signál, ako naschvál, takže mi meralo debiliny. Logicky ale bude min. 4,2 km. Možno to pôjdem prebehnúť daktorý deň... |
XL rally Kľačany 2015
Ja len tíško čuším, lebo hlásil som sa možno ako prvý a potom veľká noc, skorosvokrina šesťdesiatka, na budúci víkend offroad stanovačka... |
XL rally Kľačany 2015
4,65 km |
XL rally Kľačany 2015
A neriešte kto prišiel a neprišiel... Sezóna v plnom prúde, v Kľačanoch teraz bude niekto jazdiť asi každú nedeľu. Bude dobre, ak sa budú trate jazdiť čo najviac, nech sa to vyčistí, nech to nezarastá a nech sa drážka spraví kde treba. |
XL rally Kľačany 2015
Lando,ak sa mi konecne podari,tak ti to tam pridem v nedelu prekyprit Upravené 1 krát. Naposledy upravil josip (14.04.2015 21:07) |
XL rally Kľačany 2015
Dnes bolo počasie na parádu, dúfam že aj zajtra bude. Dakedy skoré poobedie (okolo jednej-druhej) budem tam. Každý je vítaný! |
XL rally Kľačany 2015
Pozvánka a registrácia: XL Rally Fiľakovské Kľačany 2015 - registrácia Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (25.05.2015 15:25) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!