Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 996 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Celková produkcia Honda Super Cub dosiahla 50 miliónov kusov.

 Zdieľať

Pridané: 28.02.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 8478 [Novinky - Oznam]

Kumamoto, Japonsko, - Honda Motor Co., Ltd. Oznámila, že celosvetová produkcia Hondy Super Cub dosiahla úroveň 50 miliónov kusov koncom decembra 2005.

Ako najpopulárnejšie vozítko medzi zákazníkmi od roku 1958, sa Super Cub stal prvým motorom poháňaným „približovadlom“ ktoré dosiahlo celosvetovú produkciu 50 miliónov kusov.

 Prvá generácia
Prvá generácia

 50. miliónty kus
50. miliónty kus

 Thajská Vlna 100
Thajská Vlna 100

Prvá generácia Super Cub absolvovala svoj debut v Japonsku v roku 1958. V čase, keď boli dvojtaktné motory na vrchole slávy, Super Cub osadili revolučným, vysoko výkonným 50ccm 4-taktným motorom ktorý sľuboval ekonomickosť a trvanlivosť. Kreatívny dizajn taktiež priniesol nízko podlažný chrbticový rám ľahko z(de)montovateľný, bezpákovú odstredivú spojku pre jednoduché radenie, veľký plastový štít chrániaci jazdcové nohy od špiny a vetra a množstvo iných inovatývnych riešení. Od vtedy prešiel Super Cub mnohými vylepšeniami, ale jeho základný dizajn a koncept ostal nezmenený a pokračuje v tradícii jednoduchého štýlu.

V 1959 sa USA stali prvým trhom pre export Super Cub-ov a v 1961 sa stal Taiwan prvou krajinou, ktorá ich mohla montovať z dovezených japonských dielov. Neskôr Honda expandovala výrobu Super Cub-u do 13 krajín a predaj do viac než 160. Super Cub sa stal praktickým motocyklom, ktorý si vydobyl dobré meno po celom svete.

Zdroj: world.honda.com

Pridané: 28.02.2006 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »