Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3511 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový seriál Cross Country - Nová zábava pre endurákov

 Zdieľať

Pridané: 09.03.2006 Autor: crosscountry
Čitatelia: 4922 [Novinky]

Radi s kamarátmi jazdíte po horách? Tak prečo nespojiť príjemné s užitočným - popri jazdení otestovať svoje schopnosti a zároveň zabojovať o kopec hodnotných cien.

 Perfektne si zajazdiť
Perfektne si zajazdiť

Nový seriál Cross Country

Na Slovensko a do Čiech prichádza nový seriál pretekov Cross Country, ktorý rovnaká firma ako u nás úspešne organizuje takmer po celej Európe. Najrozšírenejší seriál Cross Country už poznajú v Nemecku, Taliansku, Rakúsku a teraz aj u nás.

Raz mesačne

Raz mesačne vypadnete na víkend medzi rovnako postihnutých ľudí, na podujatie, ktoré je nasaté vôňou lesa a spáleného benzínu. V sobotu sa vždy bojuje o dôležité body do celkového hodnotenia, nedeľa je naopak vo vlažnejšom duchu pohárových pretekov. Ide predsa hlavne o zábavu s ľuďmi rovnakej krvnej skupiny, a tej si na podujatiach CCC užijete viac ako dosť.

 Užiť si kopec zábavy
Užiť si kopec zábavy

Nenáročné, pre každého Slováka

Že nemáte žiadne súťažné skúsenosti? Vôbec nevadí, nový seriál Czech Cross Country je určený pre všetky výkonnostné kategórie. Zo siedmych tried si určite vyberiete tú svoju, či už ste junior, senior, profík, dáma alebo len hobby jazdec. Je to finančne nenáročné, nepotrebujete žiadnu pretekársku licenciu, 5 dielov zvládnete odjazdiť bez akýchkoľvek ťažkostí, stačí vám k tomu enduro alebo motokrosový motocykel. Podujatia sú naviac kvôli slovenským jazdcom orientované viac na Moravu ako do Čiech. Aj keď prvý diel bude mať trochu motokrosový nádych, pôjde sa na známej trati majstrovstiev sveta v Lokti, ostatné budú namotané pekne v hore, tak ako sa na pravé enduro patrí.

 Zabojovať o hodnotné ceny
Zabojovať o hodnotné ceny

KTM Adventure pre najlepšieho

Dôležité je však včas sa zapísať – minimálne dva týždne pred prvým podujatím. Len tak máte šancu bojovať o vecné ceny v celkovej hodnote viac ako 800 tisíc korún a hlavne novú KTM 990 Adventure. Každý zapísaný jazdec dostane naviac na prvom podujatí liter syntetického oleja podľa vlastného výberu a tričko oficiálneho seriálu. Samozrejme, zajazdiť si môžu aj nezapísaní jazdci, ale tí už nebudú bodovaní v celkovom hodnotení.

Zápis

Zápisný formulár a všetky dôležité informácie nájdete na stránke
www.czsk-cross-country.com.

Kalendár CCC 2006

01.-02. apríl. Loket, ČR
06.-07. máj Považská Bystrica, SR
10.-11. jún Chříč, ČR
15.-16. júl Palkovice, Morava
02.-03. september Štenberk, Morava

Pridané: 09.03.2006 Autor: crosscountry Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »