Anketa:
V Gajaroch to bude žiť
ZdieľaťPridané: 29.05.2006 Autor: crosscountry
Čitatelia: 4376 [Šport - Slovensko - Moto-akcia]
Na Gajarských pieskoch sa 10. - 11. júna zíde viac ako 250 jazdcov. Čaká tu na nás tretí diel CzechoSlovak Cross Country 2006.
Ako bolo v Chříči
Úspešne máme za sebou druhý diel CCC v českom Chříči. Potešujúcou správou je, že v prvej výkonnostnej kategórii sa najlepšie darilo nášmu Radekovi Matoškovi, ktorý sa tak dostal do vedenia tabuľky. Znova sa o kúsok priblížil k prvej cene, ktorou je krásna, nová KTM 990 Adventure S, ktorú víťaz seriálu dostane počas slávnostného večera po septembrových pretekoch v moravských Palkoviciach.
Príďte si zajazdiť do Gajarov
Oveľa dôležitejšie sú však najbližšie preteky v Gajaroch, pretože CCC sa po úvodných dieloch v Čechách presúva na Slovenskú pôdu. Okrem československých účastníkov sa to tu bude hemžiť aj rakúskymi jazdcami, Gajary sú zároveň súčasťou rakúskeho šampionátu Cross Country. Pozvaní sú samozrejme všetci, ktorí majú chuť zajazdiť si a majú motokrosový alebo enduro motocykel, nepotrebujete žiadnu licenciu. Stačí sa prihlásiť prostredníctvom internetovej stránky šampionátu www.xcc.cz. Alebo priamo na pretekoch, v sobotu ráno od 7.30 do 8.30. V sobotu si môžete zajazdiť v jednej zo siedmych tried rozdelených podľa výkonnosti jazdcov (od úplných začiatočníkov až po profíkov). V nedeľu sa jazdia pohárové preteky dvojíc a jednotlivcov.
Najbližšie podujatia CCC 2006
10. - 11. jún - Gajary, Slovensko
15. - 16. júl - Šternberk, Morava
16. - 17. september - Palkovice, Morava
![]() |
Pridané: 29.05.2006 Autor: crosscountry Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na záver enduro sezóny v Palkoviciach - crosscountry
- KTM 990 si odviezol Matoška - crosscountry
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- CCC na Slovensku
- Prvý slovensko-český CC za nami
- Zabojujte o KTM EXC
- KTM 990 si odviezol Matoška
- Pozvánka na záver enduro sezóny v Palkoviciach
- Nový seriál Cross Country - Nová zábava pre endurákov

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!