Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zabojujte o KTM EXC

 Zdieľať

Pridané: 07.05.2007 Autor: crosscountry
Čitatelia: 3948 [Šport - Motocross]

Československý Cross Country štartuje druhú sezónu. Ak odjazdíte všetky tri preteky, môžete vybojovať novú EXC od KTM.


Dvojhodinovka CCC je určená pre všetkých jazdcov, ktorí chcú v roku 2007 absolvovať finančne nenáročný seriál pretekov. Tento rok štartujeme len tri podujatia, pričom nepotrebujete žiadnu súťažnú licenciu len enduro alebo motokrosový motocykel. Zapísať sa môžete do siedmich tried podľa svojej výkonnosti – od profesionálov až po úplných hobíkov.


Štartovné na preteky zlacnelo, takže si môžete zajazdiť už za 700 Sk a pritom máte šancu bojovať o hodnotné ceny – pneumatiky, enduro oblečenie a hlavne novú EXC. Potrebný je len zápis – najlepšie prostredníctvom formulára na oficiálnej stránke seriálu alebo na prvom preteku seriálu. Výhodou pre slovenských jazdcov je lokalita pretekov - obidva české podniky sú na Morave kúsok za našimi hranicami, tretí pretek je priamo na Slovensku v Domaniži.

Všetky ďalšie informácie nájdete na:
www.xcc.cz

Termíny pretekov sú nasledovné:


26.máj 2007 Šternberk - Morava
09. jún 2007 Domaniža (pri Považskej Bystrici)
25. august 2007 Palkovice - Morava

Pridané: 07.05.2007 Autor: crosscountry Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »