Anketa:
Prvý slovensko-český CC za nami
ZdieľaťPridané: 01.06.2007 Autor: crosscountry
Čitatelia: 3213 [Šport - Európa - Moto-akcia]
Československý cross country 2007 sme naštartovali v Šternberku na Morave. Druhý diel na nás čaká už 9. mája v Domaniži pri Považskej Bystrici.
Najväčší Európsky sériál off road pretekov má aj svojho hrdého slovensko-českého zástupcu označovaného skratkou CCC. V Šternberku pri Olomouci sa v siedmich triedach predstavili nielen Česi ale hlavne početné húfy Slovákov. Veď to bolo len na skok za hranicami. A to bolo osudné pre našich českých bratov, pretože v najprestížnejšej triede 1 bolo poradie čisto slovenské: Radek Matoška (1), Štefan Svitko (2), Zlatko Novosád (3). V hobíckych triedach bol úspech dojazdiť, pretože dve hodiny na slnku, to je skutočná skúška mužnosti, aj ženskosti, seriál CCC jazdia totiž aj ženy. V Šternberku bola síce len jediná, ale o to lepšia – Zuzka zo Slovenska, ktorá bez problémov predbiehala aj chlapov.
![]() |
![]() |
Dvojhodinovka CCC je trojdielny seriál, druhý pretek sa ide už v sobotu 9. mája 2007 v Domaniži. Dĺžka trate bude približne 15 minút. Zúčastniť sa môžu jazdci bez akejkoľvek licencie, na enduro aj mx motorkách. Časový rozpis je nasledovný:
piatok od 16.00 – 20.00 hod - prebierka
sobota 09. mája 2007: 7.30 – 13.00 hod – prebierka
10.00 – štart kategórie 7, 6y a 6d
13.00 – štart kategórie 3, 5 a 6s
16.00 – štart kategórie 1, 2 a 4
Podrobnejšie info na www.xcc.cz
![]() |
![]() |
Pridané: 01.06.2007 Autor: crosscountry Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- CCC na Slovensku
- Zabojujte o KTM EXC
- KTM 990 si odviezol Matoška
- Pozvánka na záver enduro sezóny v Palkoviciach
- V Gajaroch to bude žiť
- Nový seriál Cross Country - Nová zábava pre endurákov

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!