Anketa:
Pozvánka na záver enduro sezóny v Palkoviciach
ZdieľaťPridané: 11.09.2006 Autor: crosscountry
Čitatelia: 4529 [Šport - Ostatné]
Záver sezóny CzechoSlovak Cross Country bude tento rok v Palkoviciach na Morave, len kúsok za slovenskými hranicami, 16. - 17. septembra.
Večer enduro majstrov
Záverečný podnik nového seriálu dvojhodinových vytrvalostných pretekov je spojený so slávnostným vyhlásením najlepších jazdcov sezóny. Večer enduro majstrov bude v sobotu po preteku v miestnom kultúrnom dome, domáci už sa môžu tešiť na gumovanie v sále a tancovanie v motokrosových čižmách. Predané budú aj vecné ceny, o ktoré sa počas sezóny bojovalo, vrátane novučičkej KTM LC8 990 Adventure pre najlepšieho.
Preteky v Palkoviciach
Preteky v Palkoviciach sú posledným piatym dielom seriálu. Prihlásiť sa je možné v sobotu ráno pred štartom 7.30 - 9.30. Štartovné je 500 Kč, každý jazdec naviac dostane liter motorového oleja zdarma.
Viac info na www.xcc.cz
Časový rozpis pre preteky CCC Palkovice:
Sobota
od 7.30 Registrácia
10.00 Štart triedy 7, 6d, 6y
13.00 Štart triedy 3, 6s, 5
16.00 Štart triedy 1, 2, 4
Nedeľa
9.30 Štart pohárového preteku
Samostatný pohárový pretek bude trvať viac ako 3 hodiny a bude v 2 triedach:
Jednotlivci
Tímy s 2 jazdcami a 2 motocyklami
![]() |
Spoločný štart štýlom LeMans |
![]() |
Prejazdové senzory |
![]() |
Hlavná cena pre víťaza seriálu |
![]() |
Kopa jazdcov pred štartom |
Pridané: 11.09.2006 Autor: crosscountry Zdieľať
Súvisiace články:
- KTM 990 si odviezol Matoška - crosscountry
- 14. -15. 7. 2007 - Vyšný Medzev prívíta endurákov - Awia
- Slovenská enduro sezóna 2007 ukončená - Awia
- Zabojujte o KTM EXC - crosscountry
- V Gajaroch to bude žiť - crosscountry
- Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku. - Ifk0
- V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák - sita
- Seriál MM SR v country crosse a endure 2010 ukončený! - Redakcia
- Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- CCC na Slovensku
- Prvý slovensko-český CC za nami
- Zabojujte o KTM EXC
- KTM 990 si odviezol Matoška
- V Gajaroch to bude žiť
- Nový seriál Cross Country - Nová zábava pre endurákov

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!