Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3338 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM 990 si odviezol Matoška

 Zdieľať

Pridané: 21.09.2006 Autor: crosscountry
Čitatelia: 5512 [Šport - Slovensko - Moto-akcia]

V Palkoviciach na Morave sme úspešne zaklincovali prvú sezónu Czechoslovak Cross Country.



Dobojované
Posledný pretek sľuboval pekné súboje, bojovalo sa o polsedné body, ktoré rozhodovali o konečnom poradí a hlavne o zisku hodnotných cien, celkovo sa rozdávali veci a vecičky za 900 tisíc slovenských. Tesné to bolo hlavne v triede 1 – Profíci. Matoška versus Toman – kto do cieľa dôjde skôr, odvezie si domov novučičkú KTM LC8 990 SuperEnduro, to už sa vám pri jazde musia triasť kolená.

Sláva víťazom
Nakoniec to lepšie dopadlo pre nášho Matošku. Sláva víťazom! Volebné právo ženám! Na druhom mieste dorazil Katriňák, Toman až na trojke. Po preteku nasledovalo slávnostné vyhodnotenie sezóny. Rozdávali sa gumy od Pirelli, oleje od Motorexu, offroad oblečenie a racingové diely. A hlavne spomínané SuperEnduro od KTM.

Sezóna 2007
Seriál spoločného československého cross country sa počas prvej sezóny dobre uchytil, tak u sponzorov ako aj u jazdcov. Obľúbenou sa stala hlavne hobícka trieda, kde si môže zavrčať každý, bez akýchkoľvek súťažných skúseností a počas dvoch hodín porovnať svoje schopnosti s ostatnými amatérmi. Na budúci rok teda očakávame ešte zaujímavejšie preteky s ešte hodnotnejšími cenami pre víťazov. Novinky priebežne nájdete na oficiálnych stránkach seriálu: www.xcc.cz



 Spoločný štart
Spoločný štart
 Toman ešte v čele preteku
Toman ešte v čele preteku

 Víťazný Matoška
Víťazný Matoška

 Novučičká KTM SuperEnduro 990 pre najlepšieho jazdca CCC 2006
Novučičká KTM SuperEnduro 990 pre najlepšieho jazdca CCC 2006

Pridané: 21.09.2006 Autor: crosscountry Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »