Anketa:
Suzuki SV 1000, r. v. 2006
ZdieľaťPridané: 27.06.2006 Autor: bedna
Čitatelia: 21444 [Vaše stroje - Moja motorka]
Naschvál píšem až po zábehu, aby bolo o čom.
2700 km za tri týždne na novom SV 1000 je akoby nič. Presedlal som z V-Stroma 650 a dobre som spravil. Konečne niečo, čo ide. Aj keď nemôžem na V-Stroma povedať nič zlé, až na to, že je to akože enduro. Vypichnem pár vecí - zvuk: úžasný, odspodu hromotĺk, aj bez laďákov prebudím alarmy na autách, od 4500 otáčok turbína a od 7500 revúca beštia - katapult.
![]() |
Riadenie: tlmič super vec, moto stačí do zákruty hodiť, napnúť kríže, uvoľniť ruky a riadidlá sa samy natočia, potom stačí len podľa potreby jemne vnútornou rukou priklopiť, prípadne ešte presunúť ťažisko (a uhnúť hlavu kamiónu) alebo opačne... Podotýkam citlivo (dvojvalec) pridať plyn a pekne vás to drží v náklone. Michelin Pilot držia ako električka v koľaji.
![]() |
Dizajn: úžasný, niekomu a i mne sa páči viac ako GSX-R. Podvozok: mierne mäkší ako čistý superšport, ale má to svoje výhody pri cestovaní, aj celková veľkosť motocykla, pre mňa optimálna. Problémy robí štrk a mokré koľaje od kamiónov. Na bočný vietor len málo citlivé, čo je super.
![]() |
Motor: skrátka silný bulo, dvojvalcový buchnát odspodu s odstreľovaním kolesa v náklone, občas strelí do výfuku, medzi 9 a 11 tisíc si človek myslí, že ho to odpáli z cesty, hlavne ak sú na nej nerovnosti. Spojka zaberá až posledný centimeter, čo je dobré, hlavne pri rýchlom kvaltovaní a rýchlom rozjazde s podkosením zadku. Samé radosti.
![]() |
Brzdy: pomalší nástup a dobrý efekt, vec zvyku, nekúšu, čo mi vyhovuje. Záver: sadla mi ako riť na šerbel, nemusím ďalej špekulovať, už to len prežiť.
![]() |
Pridané: 27.06.2006 Autor: bedna Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki SV 1000 S 2005:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | SV 1000 S |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Kompresný pomer: | 11.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98.0 x 66.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 187 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Šírka: | 745 mm |
Svetlá výška: | 150 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki SV 1000 S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki SV 1000 S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki SV 1000 S 2005' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki SV 1000 S' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!