Anketa:
Výhercovia narodeninovej súťaže si prevzali motocykel Adams
ZdieľaťPridané: 07.07.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6910 [Novinky - Oznam]
Doslova pred pár minútami si Reeko, Majlanko a Iljič prevzali svoju cenu za prvé miesto v narodeninovej súťaži motoride.sk, motocykel Adams JC 50 Q 7 v hodnote 56 000 Sk.
![]() |
Adams JC 5O Q 7 |
Len pripomeniem, že narodeninová súťaž na tejto stránke bežala celkovo mesiac a pol. Zorganizovali sme ju pri príležitosti piatych narodenín motoride.sk a súťažiaci sa mali snažiť čo najoriginálnejšie, najvtipnejšie alebo najzaujímavejšie spropagovať túto stránku. Od prvého do posledného májového dňa bolo možné prispievať obrázkami, audiami a videami, za ktoré potom užívatelia do polovice júna hlasovali.
Ako to už býva zvykom, veľa ľudí poslalo svoj príspevok o päť minút dvanásť. K nim patrili aj Reeko, Majlankosk a Iljic. Títo chalani mali veľmi originálny nápad, ako spropagovať motoride.sk a pritom nás motorkárov uviesť do pozitívnejšieho svetla medzi vodičmi áut. Vyhrali s pomerne veľkým náskokom (183 hlasov, druhé miesto malo 41 hlasov), ale zaslúžene, veď posúď sám:
reeko: Tak sme sa spolu s Majlankom a Iljicom rozhodli v rámci súťaže spraviť aj niečo prospešné. Nahodili sme Motoride tričká a šiltovky a poďho umývať autám sklá zadarmo, že aby nás na tých cestách lepšie videli. Popri tom sme rozdávali natlačené letáky s krátkym textom, ktorý zhruba objasňoval zraniteľnosť motorky na cestách a žiadal o kúsok ohľaduplnosti voči motorkárom. Dúfam, že aspoň zopár vodičov sme presvedčili, že sme tiež len obyčajní ľudia a nie len arogantné motorkárske hovadá na hlučných strojoch. Proste motorkári pre plechovkárov.
Motorka počas priebehu súťaže čakala na výhercu v Košiciach v sídle firmy Adams Moto. Keďže víťazi boli nakoniec z Bratislavy, firma Adams sa ponúkla zabezpečiť odvoz ceny do Bratislavy. V Košiciach tak cenu od zástupcu firmy pána Kašprišina prevzal za server motoride.sk Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia). Motorka potom putovala do Bratislavy, kde ju prevzal Peter Fischer (Peter Fischer) a slávnostne ju odovzdal víťazom.
![]() |
Preberanie ceny v Košiciach |
Po krátkom maturovaní nad štartovaním (čo už, nechcela nás opustiť, predtým chytala na prvý šup) sa chalani s malým Adamsom chvíľu zoznamovali. Jednoznačne najviac sedela Iljičovi, ktorý bol v plnom racingovom výstroji!
![]() |
Iljič |
![]() |
Zľava Majlanko, Reeko, Herghott a Iljič |
Takže chalani majú v garáži o jednu motorku viac. Dúfam, že ich s ňou stretneme na cestách!
Redakcia motoride.sk gratuluje víťazom!
![]() |
Motocykel do súťaže venovala spoločnosť Adams moto, Teslova 2 (pri teplárni), 040 12 Košice, tel.: 055 7297087, 7297088, www.adamsmoto.sk, office@adamsmoto.sk.
Pridané: 07.07.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyhodnotenie narodeninovej súťaže – motocykel Adams má svojho majiteľa! - Herghott
- Vyhodnotenie súťaže Vyhraj minibike vo farbách motoride.sk! - Awia
- MOTO MISS 2005 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!