Anketa:
Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2007
ZdieľaťPridané: 22.12.2006 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Oznam]
Aj keď to vonku stále vyzerá tak, že koniec sezóny sa ešte len blíži,
pohľad do kalendára hovorí niečo iné - vianočné sviatky sú predo
dvermi.
Či ich už stráviš hľadaním snehu alebo jazdením po suchých, aj keď studených cestách, nezabudni, že najkrajšie Vianoce sú tie, ktoré stráviš v kruhu rodiny a priateľov.
![]() |
A keďže všetkých vás považujeme za jednu veľkú rodinu, chceli by sme vám popriať ich príjemné prežitie bez stresu, nehôd či kostí z kapra. Zároveň vám prajeme úspešný vstup do nového roku 2007.
Tešíme sa na teba v roku 2007!
Pridané: 22.12.2006 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006! - Awia
- Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014! - Redakcia
- Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2009! - Awia
- Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2008 - Awia
- Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2010! - Awia
- Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2011! - Awia
- Šťastné a veselé Vianoce a do roku 2018 všetko dobré! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!