Anketa:
Pozor na nebezpečné mini motocykle!
ZdieľaťPridané: 28.12.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 13486 [Novinky - Oznam]
V mesiacoch júl a august tohto roku vykonali inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie sériu kontrol zameraných na bezpečnosť mini motocyklov a štvorkoliek so spaľovacím motorom.
Kontroly boli uskutočnené v špecializovaných predajniach motocyklov a terénnych vozidiel, predajných oddeleniach v obchodných reťazcoch Tesco, Ahold retail, Metro Cash&Carry, Carrefour a čerpacích staniciach.
Vizuálna kontrola
Pri vizuálnej kontrole na 33 typoch výrobkov boli u 28 z nich zistené nedostatky ako chýbajúce označenie CE značky zhody, ES vyhlásenie o zhode, označenie na výrobku, návod na používanie. Z tohto dôvodu bol pozastavený predaj nevyhovujúcich typov v celkovej hodnote 521 624 Sk.
Overenie deklarovaných vlastností
Na 11 náhodne odobratých typoch nebol zistený ich pôvod a žiaden z nich nevyhovoval technickým požiadavkám podľa platných predpisov. K najčastejším nedostatkom patrili nevyhovujúce materiály, ostré hrany, chýbajúci ochranný kryt reťaze, nevyhovujúci systém brzdenia či nevhodná konštrukcia palivového systému - nádrž vyrobená z horľavého materiálu.
Zo skúšaných 11 typov vzoriek mini motocyklov bolo pre zistené závažné riziká 7 druhov klasifikovaných ako nebezpečné výrobky ohrozujúce zdravie, s rizikom vzniku požiaru, či výbuchu.
![]() |
Slovenská obchodná inšpekcia zakázala predaj týchto nebezpečných výrobkov. Prípady sú ďalej v šetrení až k subjektom, ktoré sú zodpovedné za ich uvedenie na trh v SR.
Slovenská obchodná inšpekcia odporúča spotrebiteľom, ak tieto výrobky zakúpili, aby ich vo vlastnom záujme prestali používať.
Spotrebitelia, ktorí si zakúpili nebezpečné výrobky, majú právo vrátiť ich späť. Pri návrate výrobku má spotrebiteľ nárok na vrátenie pôvodnej kúpnej ceny.
Nebezpečné výrobky (výrobcovia neznámi):
- MX-P1
- Pocketbike
- GH – A018
- HB PSB 06
- Trojkolka
- Superdirt
- Daytona
Podobnú kontrolu plánuje SOI vykonať aj budúcu sezónu.
Podrobnú správu o priebehu a výsledkoch kontroly nájdetetu a zoznam nebezpečných výrobkov spolu s fotografiamitu.
Zdrojwww.soi.sk; krátené
Pridané: 28.12.2006 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!