Anketa:
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007
ZdieľaťPridané: 22.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 57417 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Príchod novej šestkovej ZX v tomto roku bol jasný ako facka. Po prvý raz sa ukázala na októbrovom Intermote v Kolíne.
Vtedy k nej dal výrobca len málo údajov, niečo sa však dalo tušiť z pohľadu na otáčkomer, ktorého červené pole začínalo pred 17 000 otáčkami. Nedávno Kawasaki odškrtila tok informácií a tak sú verejnosti známe dôležité údaje, lepšie povedané ten najdôležitejší - výkon.
![]() |
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 |
125 či 131?
Kawa dáva 125 koní pri 14-tisícoch otáčkach. Vie však dať 131 s náporovým saním. To je zatiaľ najvyšší údaj v šestkovej triede (ak berieme bez náporového sania, R6 2006 dáva 127 k, GSX-R 600 2006 tých istých 125). To všetko je teória, podstatnejšie budú výsledky testov.
![]() |
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 |
Ostatné údaje sú v podstate veľmi podobné tým konkurenčným (66 Nm, radiálne brzdy, sedlo 820 mm, 17-litrová nádrž...), ale dva trochu vytŕčajú - prvým je spomínané červené pole otáčkomera, ktoré začína pri 16 700 otáčkach (nechajme sa prekvapiť, či je tomu tak aj v skutočnosti), druhým je hmotnosť. ZX totiž napriek úplne prerobenému motoru pribrala zhruba štyri kilá, čím sa dostala na suchých 167 kg. Konkurenčná CBR '07 ich má len 155...
![]() |
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 |
Dizajnovo sa nová Ninja priblížila svojej minuloročnej litrovej sestre a aj keď to tak nevyzerá, veľa vecí je úplne nových. Už len samotný motor sa zmenšil, prerobila sa predná USD vidla, rám, nasávacie otvory, koncovky výfukov a aj antihoppingová spojka. Na úplne novej prístrojovke jazdec nájde aj číslo zaradeného stupňa.
![]() |
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 |
Pre kompletnosť informácií dodám, že nástupom nového modelu sa končí výroba ostrejšej verzie ZX-6RR vyrábanej v rokoch 2005 - 2006. Slovenská cena na ZX-6R je 359 900 Sk a k dispozícii bude v apríli/máji.
![]() |
Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 |
Pridané: 22.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Kawasaki Ninja ZX-10R / ZX-10RR s aerodynamikou a nová Z H2 SE 2021 - Awia
- Kawasaki Ninja H2 2015 - zvuk nového motora a obrys pripravovanej novinky - zeON
- Kawasaki testovala nové superbiky a poodhalila dizajn novej Ninja ZX-10RR - Awia
- Kawasaki predstaví na výstave INTERMOT 2014 model Ninja H2 - zeON
- Kawasaki „mení hru“ s novým hybridným strojom Ninja 7 HEV - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!