Anketa:
Svitok štartoval v Brne na novom motocykli
ZdieľaťPridané: 03.07.2007 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 3294 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac sa počas uplynulého víkendu predstavil v štvrtom tohtoročnom podujatí medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria Championship na automotodrome v Brne v triede Superstock 600.
![]() |
Cieľom nášho mladého pretekára bolo predovšetkým vyskúšať si nový motocykel Kawasaki, ktorý dostal do rúk len pár dní pred týmto podujatím. Samozrejme, že Tomášovou túžbou bolo aj bodovať do spomínaného šampionátu a získať prvé miesto v rámci majstrovstiev Slovenska .
![]() |
Počas tréningov a kvalifikácií jazdil náš reprezentant striedavo na starom a novom motocykli. Keďže ho však o tri týždne práve v Brne čaká štart v európskom šampionáte už na novom stroji, rozhodol sa v pretekoch štartovať práve na ňom. A to aj napriek tomu, že motor novej Kawasaki bol zatiaľ celkom sériový, bez potrebných pretekárskych úprav. Chýbajúci výkon motora nedovolil Tomášovi zajazdiť lepší ako 24. čas v kvalifikácii. V samotných pretekoch sa však dokázal prepracovať na bodované pozície a v závere zvádzal s dvomi súpermi boj o 14. miesto. V poslednom kole, v snahe zaútočiť práve na 14. priečku bol však v jednej zo zákrut až príliš rýchly a klesol na konečné 16. miesto.
V rámci slovenského šampionátu si však opäť vyjazdil 25 bodov za prvé miesto.
![]() |
Tomáš Svitok: „Ťažko sa mi rozhodovalo o tom, na ktorom motocykli budem štartovať. Starý mal lepší motor, ten nový zasa stabilnejší podvozok. V týchto dňoch nám pre novú Kawasaki prídu pretekárske diely, ako kitová riadiaca jednotka, výfuk, atď. Je mi ľúto, že som nový motocykel nemal kompletný už v Brne, na druhej strane som rád, že nový model Kawasaki je predsa len lepší a po jeho prestavbe sa určite posuniem vyššie.“
Pridané: 03.07.2007 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!