ISSN 1336-6491 | Online: 1177 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svetový a európsky motokros vo Sverepci!

 Zdieľať

Pridané: 23.07.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11784 [Šport - Motocross]

Po dlhých rokoch sa cez víkend 21. - 22. 7. do Sverepca vrátil život.

Areál národného kroscentra je vynovený, trať sa skrátila z 1800 na 1508 metrov, pribudlo veľa nových pasáží, ako napríklad nový skok pri amfiteátri (dĺžka letu cca 30 m), a hneď za ním skok, ktorý zase "nakopáva" do výšky. Niektoré prvky sú koncipované tak, že ak ich jazdec nepreskočí optimálne (neskočí vôbec), stratí cenné sekundy. Zmenil sa aj štart, aby sa obmedzili časté pády, takže po novom sa po štartovej rovinke bude zatáčať doprava o 180 °, jazdci budú musieť brzdiť z rýchlosti asi 100 km/h.


Štartovalo 48 jazdcov v triede MX3 a 76 jazdcov na ME. Zo Slovákov žiaľ neštartovali Svitko a Bohuslav, ani zranený Bilčík. Naopak, v MX3 bojoval Josef Kulhavý (licencia SMF), Pipich, Pavlovčík a David Kulhavý. Na ME štartovali Bučenec, Kohút, Cirbus, Juhász, plus zahraniční jazdci jazdiaci s licenciou SMF - Jiří Kotrla a Tommy Rau.

V nedeľu to naozaj stálo za to, divákov bolo veľmi veľa, žiaľ, často nedisciplinovaných. V konečnom zúčtovaní triedy MX3 zvíťazil Martin Žerava (CZE), za ním Yves Demaria (FRA) a Sven Breugelmans (BEL). "Náš" Josef Kulhavý skončil na krásnom piatom mieste, pred ním sa ešte umiestnil Jan Zaremba (CZE), čiže sa konala česká presilovka. V MX2 sa na pódium postavil ako prvý Joel Roelants (BEL, 3. miesto), druhý dojazdil Gautier Paulin (FRA) a najlepšie skončil Deny Philppaerts (ITA). Tomáš Bučenec dojazdil 15-ty, Tomáš Šimko s maďarskou licenciou 18-ty. Kompletné výsledky a viac fotiek nájdeš na oficiálnej stránke www.mx3.sk.

Výsledky MX3:

  • 1. Martin Žerava (CZE)
  • 2. Yves Demaria (FRA)
  • 3. Sven Breugelmans (BEL)
  • ...
  • 5. Josef Kulhavý (SR)

Výsledky MX2:

  • 1. Deny Philippaerts (ITA)
  • 2. Gautier Paulin (FRA)
  • 3. Joel Roelants (BEL)
  • ...
  • 16. Tomáš Bučenec (SVK)
  • 18. Tomáš Šimko (SVK)

Pripravené v spolupráci s Tomxxom (countrycross.sk).

Pridané: 23.07.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »