ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motokrosový víkend v Holandsku - Slováci na prvom podujatí MS 2013 – MX1, MX2, MX3 a MXW

 Zdieľať

Pridané: 04.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4596 [Šport - Motocross]

Počas veľkonočného víkendu pokračoval, po dvoch úspešných podujatiach Grand Prix v Katare a Thajsku, seriál majstrovstiev sveta v motokrose tried MX1,MX2 tretím podujatím v Holandsku.

Rovnako ako v minulom roku Valkenswaard hostil nie len jazdcov tried GP, t.j. MX1 a MX2 ale tiež účastníkov prvého podujatia seriálu FIM majstrovstiev sveta triedy MX3 a MS v motokrose žien.

V rámci Grand Prix Holandsko sa po prvý krát v Európe predstavila aj nová forma tzv. vyčkávacej zóny – waiting zone, ktorá je umiestnená za štartovou rampou. Druhé poschodie "Skyboxu" je určené pre VIP hostí, ktorí takto môžu vidieť štart z jedinečnej perspektívy, rovnako ako na pódiu pre dekorovanie víťazov, ktoré je začlenené do štruktúry Skyboxu ( viď foto).

 Skybox
Skybox

 Pohľad zo SkyBoxu
Pohľad zo SkyBoxu

Po veľmi chladnom počasí v prvom dni vo Valkenswaarde vyšlo slnko a tak štartujúci jazdci ponúkli bohatej diváckej návštevnosti skvelé športové zápolenie jazdcov jednotlivých tried MS v motokrose.

V triede MX1 sa presadili favoriti. Zvíťazil úradujúci majster sveta a víťaz GP Holandska od roku 2010 Antonio Cairoli ( ITA), pred druhým Kenom de Dyckerom z Belgicka a tretím Jevgeninom Bobrishevom z Ruska.

Pre radosť holandských priaznivcov motokrosu v triede MX2 víťazstvami v oboch finálových jazdách suverénne vyhral domáci, holandský jazdec zvíťazil Jeffrey Herlings, ktorý je po troch podujatiach seriálu MS i vedúcim jazdcom danej triedy Striebornú priečku si vo Valkenswaarde vybojoval Jordi Tixier z Franzúzska a bronz získal Jake Nicholls z Veľkej Británie.

Vo finálových jazdách si prvenstvo v triede MX3 vyjazdil Gert Krestinov z Estónska pred druhým Filipom Neugebauerom z ČR a tretím Mike Krasom z Holandska.

V štartovom poli MS MX3 boli i dvaja Slováci Martin Kohút (št.č.105) a Tomáš Šimko (št.č.50) jazdci nového slovenského tímu Slovakia MX profi team. Martinovi Kohútovi v konečnom súčte dvoch finálových jázd, keď obsadil v prvej jazde 25. a v druhej 28.miesto, patrí 29.miesto. Tomáš Šimko dojazdil len prvú jazdu a to na 27.mieste a v záverečnom hodnotení je na 37.mieste.

 Martin Kohút
Martin Kohút

 Tomáš Šimko
Tomáš Šimko

Medzi ženami bolo poradie v oboch finálových jazdách, t.j. i v konečnom hodnotení rovnaké. Zvíťazila úradujúca majsterka sveta Chiara Fontanesi z Talianska pre Meghan Kat Rutledge z Austrálie a Natalie Kane z Írska.

Výsledky ako GP Holandska a MS sú zverejnené na stránke: www.motocrossmx1.com

Foto: Youthstrem - www.motocrossmx1.com/gallery/default.aspx?aid=1728

Zdroj: SMF.

Pridané: 04.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »