Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1650 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15827)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10368)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2002 Autor: Hektor
Čitatelia: 20959 [Technika - Úpravy motocyklov]

Keďže na svojom Domine podnikám hlavne dlhšie výpravy, urobil som na ňom pár cestovných úprav pre pohodlie a pohodu.

 Domino
Domino

Originál kapotáž je veľmi chabá a minimálne chráni jazdca pri vyšších rýchlostiach. Takže prvé čo som naň nahodil bol plexištít Givi za nekresťanské prachy - cca 4 000 Sk. Nasledovali zadné trubkové nosiče, taktiež Givi za cca 6 000 Sk. Ideálne by boli aj kufre Givi, no ďalších zbytočných 10 - 15 000 som nechcel obetovať a tých pár gramov navyše ma už nezabije. Keďže som mal už na mašine 42 l kufor od maníka, od ktorého som kúpil mašinku, zháňal som podobné. Mal som šťastie a narazil som na rovnaké NONAME, zánovné za super cenu 2 000 Sk/ks.
Ďalším doplnkom, ktorý som si zadovážil, bol tankvak Lojzo za cca 1 300 Sk. Aby som aspoň trošku predišiel škodám na kapotáži, dal som dokopy padáky vlastnej konštrukcie. V takej zostave som s Dominom absolvoval celú cestu Rumunskom bez akýchkoľvek problémov - pozri foto z cesty. Pre zaujímavosť kámoš Tyfus mal na svojej FJ-čke zadné nosiče Givi Wingrack, no v polovici cesty padli za vlasť a musel ich vystužiť a zvárať!

Po návrate z RO som musel meniť zjazdenú zadnú gumu Dunlop Trailmax cca po 12 000 kilákoch. Namiesto nej som nahodil Mitas-ku 07 kupovanú v Hodoníne za cca 2 000 . Je o čosi tvrdšia, no mala by viac vydržať.

 Predný štít a mriežka...
Predný štít a mriežka...

Túto sezónu som začal nanovo zbrojiť a urobil som ďalšie úpravy. Najprv som trochu upravil uchytenie padákov a využil som originál skrutky, ktoré držia motor - viď. detailné foto. Aby som viac zvýraznil enduro vzhľad Domina, nahodil som Yamahácky crossový predný blatník, ktorý ma vyšiel v Hodoníne na 650 Sk (na Slovensku ho zoženiete za cca 900 a viac). Taktiež teraz svetlomet chráni krycia mriežka vlastnej konštrukcie - v prípade nejakých pripomienok policajtov nosím so sebou originál skrutky a imbusák. Keďže výrobca Domina neriešil ochranu proti znečisteniu zadnej pružiacej jednotky, vyriešil som to jednoduchým vložením kúsku linolea po blatník a sedadlo.
Aby som využil zatiaľ nepotrebný cyklokomputer CATEYE a jeho funkcie - okamžitá, priemerná, maximálna rýchlosť, meranie dvoch denných prejdených vzdialeností, celkovej prejdenej vzdialenosti, čistej doby trvania jazdy, hodiny, jeho snímač som uchytil pomocou sťahovacej pásky na prednú vidlu a originál magnet som nalepil na kotúč prednej brzdy. Aby mi ukazoval správne hodnoty, musel som zmerať obvod prednej gumy a nahodiť ho do cyklokomputeru (tak ako na bicykly).

 Autorádio a cyklokomputer...
Autorádio a cyklokomputer...

Najviac času som venoval inštalácii autorádia Sony XR 4700 RDS. Zadovážil som si ho za 2 500 Sk (zbytočne kupovať nové - otrasy, znečistenie, hrubšie zaobchádzanie ako v aute). Napájanie som ťahal priamo z baterky s tým, že na plusovom kábly je poistka proti skratu. Ďalej som na platňu horného kufru pripevnil odpružené kontakty (používajú sa na Škode Favorit na zadných dverách), aby som nemusel zakaždým nahodením kufru pripájať 12 V kábel. Protikusy kontaktov sú jednoducho uchytené na dne kufra. Keďže na riadidlách nemám veľa miesta a taktiež je na nich viac otrasov, umiestnil som celé autorádio do vrchného kufra s tým, že riadiaci odnímateľný panel je na riadidlách. Aby som ho mohol na ne uchytiť, urobil som z plechu krabičku, na ktorej je prichytená čelná plastová časť demontovaná z autorádia. Aby autorádio neostalo otvorené, zhotovil som plechový kryt s otvorom na vkladanie kazety. Prepojenie autorádia a odnímateľného panelu som riešil 15 žilovým káblom - využil som ho aj na výstup stereoslúchadiel vodiča. Ten vpredu ústi do krabičky a je napojený na konektor, ktorý som odpájkoval z plošáku autorádia. Vzadu zase kábel končí počítačovým 15-pinovým konektorom Canon. Priamo na plošák som napájkoval kábel a vyviedol som ho na vnútornú stenu kufru, kde je protikus počítačového konektoru Canon. Stereokonektor na slúchatka spolujazdca je umiestnený na boku kufru. Aby autorádio fungovalo tak ako má, na vrch kufru som umiestnil autoanténu - cca 550 Sk. Vodič a spolujazdec používa obyčajné stereoslúchadlá - štuple (časom si zadovážim štuple Koss Plug) a s konektormi sú prepojený vinutými káblami (telefónne šnúri).

Teraz môžem v pohode pri rýchlosti do 130 km/h počúvať autorádio (hlavne RDS-ko - policajné akcie), a v miestach, kde nie je príjem aj kazeťák.

Verím, že týmto popisom mojich úprav som inšpiroval hlavne cestovaniachtivých motorkárov a ušetril som im čas a peniaze za hľadanie niečoho podobného na nete.

Pridané: 05.06.2002 Autor: Hektor Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria