Anketa:
Liptov - Orava
ZdieľaťPridané: 13.03.2002 Autor: Hektor
Čitatelia: 16630 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Perfektný výlet v okolí Liptovského Mikuláša. Preveziete sa cez Západné Tatry - Roháče, na Oravu, popod Oravský Hrad až do Nízkych Tatier...
Doba: 7h 15min
Vzdialenosť: 360 km
Náklady na benzín: 600 Sk (pri priemernej spotrebe 5,5 - 6 l/100 km)
Zaujímavosti:
Liptovský Mikuláš - kultúrne a turistické centrum Liptova, Synagóga, miesto popravy J.Jánošíka
Demänovská dolina - Demänovská jaskyňa slobody, rekreačné stredisko Jasná, Vrbické pleso
Liptovský Trnovec - vodná nádrž Liptovská Mara, kemp - kúpanie, jedlo
Zuberec - Múzeum oravskej dediny, penzióny, Brestovská jaskyňa
Zverovka - vstupná brána Roháčov, rekreačné stredisko, pešie túry
Oravská priehrada - rekreačná oblasť, kempy - kúpanie, jedlo
Oravský Podzámok - Oravský hrad - expozícia, hradné bralo, jedlo
Dolný Kubín - kultúrne a turistické centrum Oravy, historické námestie, reštaurácie
Bešeňová - termálne kúpalisko (Pozor! Časté krádeže na odstavnom parkovisku!)
Donovaly - horské sedlo, rekreačné stredisko, jedlo, prechádzky
Staré Hory - výborná slovenská reštaurácia 'Starohorka' po pravej strane cesty - Odporúčam!
Banská Bystrica - historické a kultúrne centrum Horehronia, krásne zrekonštruované námestie - reštaurácie, vinárne, kluby, pamätník SNP
Brusno - minerálne kúpele
Hronec - Čierny Balog - Čiernohronská železnica - parná lokomotíva, možnosť dať si počas jazdy pivko, super zážitok, pekná krajinka, krásne kočky konduktorky - študáčky!
Sedlo Čertovica - horské sedlo, krásna jazda, výhľady, jedlo
![]() |
Mapa etapy |
Itinerár etapy
Time |
Distance |
Instruction |
Road |
For |
Dir |
7:00 |
0.0 |
Depart Liptovský Mikuláš |
584 |
13.8 km |
S |
7:16 |
13.8 |
At Jasna - Stop 1, return on |
584 |
19.1 km |
E |
7:38 |
32.9 |
At Liptovsky Trnovec - Stop 2, stay on |
584 |
21.8 km |
W |
8:04 |
54.8 |
Turn left onto |
Local road(s) |
5.7 km |
NW |
8:16 |
60.5 |
At nr. Jobova Raztoka - Stop 3, return on |
Local road(s) |
5.7 km |
NW |
8:28 |
66.2 |
Turn left onto |
584 |
5.2 km |
E |
8:35 |
71.4 |
At Zuberec, turn right onto |
Local road(s) |
8.0 km |
E |
8:51 |
79.5 |
At nr. V Oraviciach - Stop 4, return on |
Local road(s) |
8.0 km |
W |
9:07 |
87.5 |
At Zuberec, bear right onto |
584 |
12.2 km |
W |
9:22 |
99.7 |
At Podbiel, turn right onto |
59 [E77] |
7.0 km |
E |
9:29 |
106.8 |
Turn left onto |
520 |
5.6 km |
W |
9:33 |
112.4 |
At nr. Oravska Priehrada - Stop 5, stay on |
520 |
12.8 km |
W |
9:45 |
125.2 |
Turn left onto |
521 |
7.7 km |
SW |
9:54 |
132.9 |
At Hruštín - Stop 6, stay on |
521 |
8.2 km |
S |
10:04 |
141.1 |
At Oravsky Podzámok - Stop 7, bear right onto |
59 [E77] |
9.1 km |
S |
10:11 |
150.1 |
At Dolny Kubín - Stop 8, stay on |
59 [E77] |
15.5 km |
S |
10:25 |
165.6 |
Turn left onto |
18 [E50], [59], [E77] |
0.7 km |
SE |
10:26 |
166.3 |
At Ružomberok - Stop 9, stay on |
18 [E50], [59], [E77] |
7.2 km |
E |
10:32 |
173.5 |
Bear right onto |
D1 [E50] |
1.7 km |
E |
10:33 |
175.2 |
At Ivachnova, bear right onto |
18 |
0.5 km |
E |
10:34 |
175.7 |
Turn left onto |
Local road(s) |
0.9 km |
N |
10:36 |
176.7 |
At Bešeňová - Stop 10, return on |
Local road(s) |
0.9 km |
S |
10:38 |
177.6 |
Turn left onto |
18 |
2.4 km |
E |
10:41 |
180.0 |
At Partizanska Lupca - Stop 11, bear right onto |
Local road(s) |
16.5 km |
S |
11:13 |
196.5 |
At Śelezné - Stop 12, stay on |
Local road(s) |
13.0 km |
S |
11:40 |
209.5 |
Turn left onto |
59 [E77] |
12.2 km |
S |
11:50 |
221.7 |
At Donovaly - Stop 13, stay on |
59 [E77] |
24.2 km |
W |
12:08 |
242.4 |
Refuel before here: last refuel 242.4 kilometres ago |
|
|
|
12:11 |
245.9 |
Turn left onto |
66 |
0.9 km |
E |
12:12 |
246.8 |
At Banská Bystrica - Stop 14, stay on |
66 |
19.0 km |
E |
12:28 |
265.8 |
At Sväty Ondrej nad Hronom, bear right onto |
Local road(s) |
229 m |
SE |
12:29 |
266.0 |
At Brusno - Stop 15, return on |
Local road(s) |
229 m |
NW |
12:30 |
266.3 |
At Sväty Ondrej nad Hronom, turn right onto |
66 |
16.5 km |
NE |
12:44 |
282.8 |
Turn right onto |
Local road(s) |
2.2 km |
S |
12:48 |
285.0 |
At Hronec - Stop 16, stay on |
Local road(s) |
6.4 km |
S |
13:02 |
291.4 |
Turn right onto |
529 |
3.2 km |
S |
13:05 |
294.6 |
At Čierny Balog - Stop 17, return on |
529 |
8.8 km |
W |
13:16 |
303.4 |
At Brezno, go onto |
66 |
2.7 km |
N |
13:19 |
306.0 |
Turn left onto |
Local road(s) |
6.2 km |
N |
13:32 |
312.2 |
Turn right onto |
72 |
11.9 km |
E |
13:42 |
324.1 |
At Sedlo Certovica - Stop 18, stay on |
72 |
17.9 km |
N |
13:58 |
342.0 |
Turn left onto |
18 |
15.7 km |
W |
14:11 |
357.7 |
Arrive Liptovský Mikuláš |
|
|
|
Ak sme Vás zaujali, vydáte sa tento výlet a získate aj nejaké pekné fotografie, resp. ak už ste tieto miesta navštívili a fotografie máte, radi ich tu zverejníme. Kontaktujte nás
Pridané: 13.03.2002 Autor: Hektor Zdieľať
Súvisiace články:
- Dvojdňový sólo výlet na Oravu - Awia
- Vysoké Tatry - Zakopané - Orava - Hektor
- Liptovská otočka - janoxl
- Poznávací cesta po krajích Slovenska 2005 - Zdenek
Ďalšie články tohto autora:
- Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu
- Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
- Motozraz Manínska Tiesňava – sobotňajší výjazd
- Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
- Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...
- Rumunsko - motorkárske eldorádo
- Horný Šariš - Pieniny
- Kysuce - Strážovské vrchy
- Gemer
- Honda NX 650 Dominator

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!