Anketa:
Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu
ZdieľaťPridané: 15.11.2002 Autor: Hektor
Čitatelia: 22581 [Novinky - Oznam]
Na začiatku sezóny 2002 sme sa na Vás obrátili so žiadosťou o pomoc pri prvej petičnej akcii týkajúcej sa zvýšenia rýchlostného limitu na diaľniciach pre motorkárov na 130 km/hod. Petičná akcia prebiehala po celom Slovensku v 23 motoshopoch a tiež na niektorých motoakciách. V týchto dňoch došla odpoveď z Prezídia Policajného zboru v Bratislave na náš podnet. Odpoveď posúdte sami....
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Prezídium Policajného zboru odbor dopravnej polície
v Bratislave
Č. p.: PPZ-664/OOP-2002
V Bratislave 24. 9. 2002
Vec. Petícia občanov, týkajúca sa vyjadrenia nesúhlasu s diskrimináciou vodičov jednostopých motorových vozidiel (motocyklov) obmedzením maximálnej povolenej rýchlosti na diaľnici na 90 km/h - odpoveď
Odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru bola zaslaná petícia občanov, týkajúcu sa vyjadrenia nesúhlasu s diskrimináciou vodičov jednostopých motorových vozidiel (motocyklov) obmedzením maximálnej povolenej rýchlosti na diaľnici na 90 km/h a zaujíma k nej nasledovné stanovisko. Zároveň bola vyslovená žiadosť o okamžité zrušenie tejto diskriminácie a zvýšiť rýchlostný limit pre motocykle na diaľnici v súlade s európskou legislatívou na 130 km/h.
Po posúdení obsahu petície odbor dopravnej polície Prezídia Policajného zboru nepovažuje súčasnú právnu úpravu v § 15 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon") za takú, že by dochádzalo k nerovnosti medzi vodičmi motocyklov a vodičmi iných motorových vozidiel. Napríklad vodič autobusu smie na diaľnici a na ceste pre motorové vozidlá jazdiť rýchlosťou najviac 110 km/h, čo je nižšia povolená rýchlosť ako pre vodiča motorového vozidla s celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg. V tejto súvislosti je potrebné poukázať aj na ods. 3 citovaného ustanovenia zákona, podľa ktorého vodič iného motorového vozidla, než je uvedené v odseku 2, ako aj vodič autobusu s prípojným vozidlom, ktorého celková hmotnosť prevyšuje 750 kg, a vodič motorového vozidla s celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg s prípojným vozidlom, ktorého celková hmotnosť prevyšuje 750 kg, smú jazdiť rýchlosťou najviac 80 km/h.
V čase prijímania uvedenej právnej úpravy bol zohľadnený stavebný a dopravno-technický stav diaľnic a ciest pre motorové vozidlá na území Slovenskej republiky, ako aj v tej dobe technický stav motorových vozidiel. V tejto súvislosti je potrebné podotknúť, že zámerom právnej úpravy je aj ochrana života a zdravia vodičov motocyklov a ich spolujazdcov, nakoľko je všeobecne známe, že pri vyšších rýchlostiach vznikajú pri dopravných nehodách aj väčšie následky.
Pokiaľ' sa týka požiadavky zaviesť maximálny povolený rýchlostný limít pre motocykle na diaľnici v súlade s európskou legislatívou na 130 km/h Vás upovedomujeme, že na rychlostné limity na diaľnici a na ceste pre motorové vozidlá nie je v európskych štátoch jednotná úprava. Podľa medzinárodných dohôd v oblasti cestnej premávky môžu štáty na svojich územiach stanoviť' najvyššiu povolenú rýchlosť' na diaľnici a cestách pre všetky vozidlá alebo pre určité kategórie vozidiel.
Ďakujeme Vám za podnet, ktorým sa budeme zaoberať pri najbližšej rekodifikácii zákona o premávke na pozemných komunikáciách.
Riaditeľ
Pridané: 15.11.2002 Autor: Hektor Zdieľať
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne - Awia
- Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! - Awia
- Prvá reakcia na motorkársku petíciu... - Awia
- Podarilo sa, od augusta budeme môcť jazdiť 130 km/h aj na Slovenských diaľniciach - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!