Anketa:
Bodovacia akcia športovej mototuristiky Bardejov 2002
ZdieľaťPridané: 20.06.2002 Autor: cinka
Čitatelia: 7119 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Ski and Sun areál (bazén, zjazdovka)
Trasa: Košice - Bardejov-Nižná Polianka
14.-16.6.2002 (piatok – nedeľa)
zloženie: Eja+Harly, Awia
Do Bardejova je to z Košíc len na skok, takže túto akciu sme si nemohli nechať ujsť. Hneď z práce sme pobalili a stretli sme sa s Awiom na známom mieste na košickej výpadovke smerom na Prešov, na Zelenom dvore.
![]() |
Stretko na Zelenom dvore |
Do areálu sme dorazili okolo 20:00, kde nás privítal organizátor Fero. Príjemné „vstupné“ 30,- , sprchy, toalety, komplet bufet, milá obsluha, bolo príjemnou zmenou po absolvovaní zrazu v Manínskej Tiesňave spred dvoch týždňov. Po zabezpečení nocľahu (stan + 30 minútové nožné fúkanie postele) bol čas na prvé pivo a nejakú tú klobásku, čo ponúkali. Začalo sa stmievať nálada pribúdala a tak prišli na rad vlastné zásoby ginu a fernetu a nočné fotenie našich krások.
![]() |
..... :-)))...ukážka pohodlného turistického posedu.. po pár pivách a poldecákoch :-)) |
Do stanov sme zaliezali poslední asi okolo 2:00 a vstávali ako prví okolo 5:00. Kto vie prečo.
Na sobotu bol plánovaný výlet okolo 180km: Nižná Polianka, Svidník, (Skanzen), Pamätník 2. svetovej vojny-Dukla
![]() |
Pamätník na Dukle |
( Pamätník Českoslovenkej armády na Dukle je národná kultúrna pamiatka. Jeho autorom je J. Grus. Pamätník vysoký 28 m sochársky doplňa bronzové tabule s menami 1265 padlých príslušníkov 1. Čs. armádneho zboru. Portál kolumbária zdobia umelecké reliéfy. Prírodné múzeum sa rozprestiera v okolí hlavnej budovy a pozdĺž cesty na Duklu. Tvorí ho 55 exponátov ťažkej bojovej techniky z 2. svetovej vojny.), Stropkov, obed na Domaši, a späť.
Na výjazd došiel aj Large s ľadviňákom na svojej čiernej VFR 750. Najväčšiu radosť z toho mal Awia, ktorý celý čas slintal nad jeho strojom :-)). Pre nás s Harlym to bola prvá jazda v kolóne asi 20 tich strojov a zároveň 4 dlhší výjazd na XJ, preto sa Harly držal na konci kolóny, čo ale nie je Awiov štýl. Cestou späť sme ešte aj s Awiom zašli pozrieť do Údolia smrti, kde v poliach zastrčené tanky, robili perfektné pozadie na fotenie. V sobotu sme mali „vybavené“ ukážkové letné počasie, takže bol čas aj na slnenie a kúpanie priamo v areály. Večer sa pozerali kazety z Elefantentreffen 2001, Maroka .., pilo, debatovalo. Odmeňovali sa aj tí ktorým nerobilo problém prísť až z BA do BJ.
Nedeľné ráno už bolo trochu chladnejšie a trochu aj spŕchlo. Po dobrých raňajkách sa začalo balenie. Po BA a KN sme sa pohli aj my. Cesta bola síce mokrá ale aspoň že nepršalo. Všetko išlo v pohode až kým nezačala svietiť kontrolka tlaku oleja. (asi 20 km pred KE). A tak vystrašení pokračujeme ďalej. Keďže na Benzinole nemajú oleje do motoriek musel som to ešte vydržať 1,9 km na Shell-ku.
Záver: Dobrá akcia, domácka atmosféra (okolo 15 stanov) a nosiť zo sebou olej.
Pridané: 20.06.2002 Autor: cinka Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!