Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2802 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29817
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12196)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (56)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová funkcia na motoride.sk – body záujmu a trasy

 Zdieľať

Pridané: 19.06.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 18345 [Novinky - O motoride.sk]

Všetkým mototuristickým nadšencom s radosťou predstavujeme novú funkciu, pomocou ktorej si môžu v pohode naplánovať poobedný výjazd, víkendový výlet alebo cestu okolo Európy...

O čo ide?

Jednoducho ide o databázu zaujímavých bodov (mestá, dediny, jazerá, múzeá, kempingy a podobne) a trás (horské priechody, cesty), z ktorej môžeš čerpať pri plánovaní nejakej trasy. Tieto body sa zobrazia na detailnej mape a obsahujú aj GPS súradnice a bližšie informácie.

Takýto bod môže do databázy pridať ktorýkoľvek registrovaný člen Motoride Klubu. Pri pridávaní by mali byť k bodu uvedené čo najpresnejšie informácie, aby tým bola uľahčená práca motorkárom, ktorý sa raz o ten bod budú zaujímať.

Vybraný bod obsahuje tieto informácie:

  • Popis: ľubovolný popis danej zaujímavosti
  • Krajina: štát, v ktorom sa bod nachádza
  • Región: upresnenie lokality bodu
  • Typ: upresnenie, či ide o kemping, priesmyk, múzem, vyhliadku a podobne
  • Poloha: GPS súradnice
  • Približná poloha: v prípade, že zadané GPS súradnice nevyjadrujú presnú polohu bodu, v tomto riadku bude slovo áno, teda ide iba o približnú polohu. Pre tento kemp sme nepoznali presnú polohu a tak sme nastavili polohu mesta Menton vo Francúzku. Ak sú GPS súradnice presné, uvedené bude slovo nie, ako v tomto prípade
  • Nadmorská výška: nadmorská výška, v ktorej sa bod nachádza
  • Povrch: informácia o povrchu danej cesty alebo príjazdovej cesty k bodu (asfalt, šotolina, spevnená cesta, enduro, pešo)

Pod týmito informáciami sa zobrazí mapka so zvýrazneným bodom. Na mape sa môžeš pohybovať posúvaním myšou alebo šípkami a priblížiť si bod do najdostupnejších detailov. Kvalita prednastavenej hybridnej mapy (satelitné snímky + údaje ako na bežnej mape) je pre každý región rôzna. Preto je vhodné pri niektorých menej kvalitne spracovaných oblastiach prepnúť na klasickú mapu (tlačidlo „Map“ hore vpravo na mape).

 Príklad mapy – táto je však nepohyblivá
Príklad mapy – táto je však nepohyblivá

Ako to využiješ?

Veľmi jednoducho! Ak ťa zaujal niektorý bod, prečítaj si informácie o ňom a zaznač si jeho polohu do mapy. Ak máš GPS prijímač, zadaj doňho súradnice bodu a nechaj sa k nemu priviesť.

Ak nevieš, kam konkétne chceš ísť, ale jednoducho chceš niečo vidieť, môžeš použiť vyhľadávanie. Po zadaní kritérií ti vyskočí zoznam bodov, z ktorých si môžeš vybrať.

Ako pridať nový bod

Nový bod môžeš pridať jednoducho tu. Zadať musíš krajinu, región, typ bodu (kemping, priesmyk, múzem, vyhliadka a podobne), povrch (asfalt, šotolina, spevnená cesta, enduro, pešo) a popis miesta. Poloha nie je povinná. Ak ju nevieš zistiť, pretože nemáš GPS prijímač, môžeš ju odčítať a akejkoľvek mapy alebo z nejakého mapového programu (napr. Google Earth). Potom to bude približná poloha. Ak polohu nevieš zistiť vôbec, napíš podrobne ako sa na dané miesto dostať a redaktori určia polohu za teba.

Hodnotenie

Do diskusného fóra sme zároveň pridali novú funkciu. Je to hodnotenie. V niektorých diskusiách, kde to má zmysel, sme pridali možnosť ohodnotiť predmet diskusie. Hodnotiť odteraz môžete články, obrázky vo fotosúťaži a samozrejme body záujmu a trasy.

 Hodnotenie
Hodnotenie

Čo je v pláne

Je toho naozaj veľa čo sa dá ešte vylepšiť:

  • Konverzia vstupných formátov (rôzne typy zápisu súradníc)
  • Import/Export bodu vo formáte LOC – štandardný formát na výmenu bodov medzi rôznymi programami. Možnosť stiahnuť a nahrať do GPS prijímača
  • Download trasy vo formáte GPX – štandardný formát na výmenu trás medzi rôznymi programami. Možnosť stiahnuť a nahrať do GPS prijímača
  • Zobrazenie bodov v okolí
  • Vyhľadávanie podľa vzdialenosti
  • Pre trasy zobrazenie výškového profilu, vykresliť graf nadmorskej výšky od vzdialenosti
  • Pridanie domovskej lokácie do profilu používateľa. Vzdialenosť k bodom momentálne predstavuje vzdušnú vzdialenosť z Banskej Bystrice (približný stred Slovenska). Uloženie lokácie do profilu ti bude zobrazovať vzdialenosť od nej.

Upozornenie

Ide o novú databázu, ktorá zatiaľ obsahuje iba niekoľko bodov záujmu a trás. Dúfame, že do nej pridáš zaujímavé miesta aj ty, aby sa čoskoro rozrástla a slúžila nám všetkým ako cenný prameň informácií o tom, kde je čo zaujímavé k videniu, kde sa dá dobre najesť alebo oddýchnuť.

Ak natrafíš na akúkoľvek chybu alebo technický problém, neváhaj nás kontaktovať na info@motoride.sk.

Pridané: 19.06.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (56)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »