Anketa:
Honda VFR 750 F
ZdieľaťPridané: 18.06.2002 Autor: large
Čitatelia: 16535 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak toto je moja VFR-ka, zoznámte sa :-)
![]() |
Moja VFR-ka už nieje žiadna mladica, narodila sa v 1986-tom ale aj napriek tomu som s ňou spokojný. Je vo výbornom stave a poslúcha na slovo. Nieje náročná a otravná, stačí ak jej občas vymením olej (každých 6000km), filter a sviečky. Ona sa mi za to už piatu sezónu odvďačuje svojou prítulnosťou a vernosťou.
![]() |
VFR patrí medzi športovo-turistické stroje. V dobe svojho vzniku získala do vienka nadčasový dizajn a výborný motor s objem 750 cm. Jeho 4 valce sú usporiadané do tvaru písmena V a obsahuje aj pár technických perličiek a fajnovostí. Jednou z najzaujímavejších je pohon vačkových hriadelí pomocou ozubeného súkolesia. Žiadne reťaze = žiadne problémy, snáď len že tento spôsob pohonu je o maličko hlučnejší ako reťaz. Kapotáž je vhodne tvarovaná a pri jazde do 150 km/h výborne chráni vodiča aj spolujazdca pred náporom vetra.
![]() |
Vzhľadom na to, že motorku využívam hlavne na turistiku, doplnil som štandardnú výbavu o tri kufre a tankruksak. V takejto zostave už nieje problém zbaliť všetko na kvalitný výlet alebo dovolenku. Veľmi užitočným doplnkom na mojej motorke je tzv. Interkom. Je to zariadenie, ktoré zvyšuje možnosť komunikácie medzi vodičom a spolujazdcom. Dá sa používať do rýchlosti cca 90 km/h.
Veľa šťastných kilometrov Vám praje Large
Pridané: 18.06.2002 Autor: large Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda VFR 750 F 1986:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VFR 750 F |
Rok: | 1986 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 748 ccm |
Max. výkon: | 107.5 k (79.1 kW) / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 70.0 x 48.6 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/90-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg |
Objem nádrže: | 20 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VFR 750 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VFR 750 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR 750 F 1986' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR 750 F' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda VFR 750 F - majkro
- Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850 - Vidicon
- Honda VT1100 C2 Shadow A.C.E. 1997 - dzairo
- YAMAHA xj 750 Seca - Noso
- Yamaha TDM 850 - Alec
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!