Anketa:
Kniha Motoride Expedition Egypt na pultoch predajní
ZdieľaťPridané: 06.12.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6094 [Bleskovky - Novinky]
Pri potulkách v Hypernove som natrafil na niečo, čo ma zaskočilo. Naša kniha v regáli s najpredávanejšími titulmi, veď pozri sám.
Seriál článkov - Motoride expedition Egypt 2006:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride expedition Egypt 2006 | Nasledujúci
![]() |
Jaro Kartiňák nám knihu pokrstil 29. 3. 2007 |
Od pokrstenia našej knihy na tohtoročnej výstave Motocykel v bratislavskej Inchebe uplynul už nejaký čas. Knihu sme odvtedy predávali len prostredníctvom nášho webu: egypt.motoride.sk. Pred pár mesiacmi sme však dohodli distribúciu našej knihy najprv s firmou Modul a nedávno taktiež s vydavateľstvom a distribučnou firmou Belimex.
![]() |
A to je cesta, ktorou sa náš knižný debut prepracoval na pulty predajní po celom Slovensku. Mňa len naozaj zaskočilo, že som ju v košickej Hypernove našiel na pulte s najpredávanejšími titulmi :-) Je možné, že im tie predaje idú naozaj tak zle?
A po chvíli hľadania som knihu nenašiel len na pultoch, ale aj v niektorých e-shopoch, nuž Google je šikovný chlapík...
- www.martinus.sk - vraj vypredaná
- shop.sme.sk
- www.littera.sk
- mameto.expres.sk
![]() |
Fero s Andrem rozmýšľajú. Asi o tom, či po návrate z Maroka tiež spracujeme knihu |
Pridané: 06.12.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motoride expedition Egypt 2006:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride expedition Egypt 2006 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoride expedition Egypt: kniha v plnom znení + celý film - Herghott
- Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo - Awia
- Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006 - Awia
- Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu - Herghott
- Motoride expedition Egypt alebo na dvoch kolesách k pyramídam - Awia
- Motoride expedition Egypt 2006 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!