Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1525 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29792
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17609)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)
Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006

 Zdieľať

Pridané: 02.04.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3205 [Novinky - O motoride.sk]

Viac ako tri týždne na cestách, bivaky v púšti ale aj nocľah v hoteli, stretnutie so sýrskymi Slovákmi aj slovenskými vojakmi, arabský svet a vôňa orientu. Navštívili sme pamiatky z biblických čias, ale aj oveľa staršie, prešli cez štyri kontinenty a navštívili osem krajín. Za ten čas sme toho veľa zažili. Kopa zážitkov nás priviedla k nápadu spísať ich do našej prvej cestopisnej knihy a z video záznamu a fotiek pripraviť DVD.

Cestopisná kniha

Kniha detailne zachytáva naše zážitky počas cesty. Prvú časť až po rozdelenie výpravy (7. deň) popisuje Peter Fischer (Herghott), kým zvyšok výpravy priblíži Tomáš Hajduch (Awia). Kniha má 179 strán a sú v nej čiernobiele fotografie. Viac ako 400 komentovaných fotografií nájdeš voľne na internete alebo na DVD.

  • Text: Peter Fischer a Tomáš Hajduch
  • Fotografie: Peter Fischer, Tomáš Hajduch a Igor Krajčo
  • Ilustrácie: Juraj Kis
  • Grafická úprava: DTDizajn
  • Vydal: Motoride
  • Tlač: Alu press
  • 1. vydanie, 179 strán
  • ISBN 978-80-969659-7-7
Recenzie: Diskusia  Kniha motoride Expedition Egypt 2006

250 Sk
Výpredaj posledných skladových zásob:
4,99 EUR (150,33 Sk)

DVD

DVD obsahuje 28-minútový film s komentárom + bonusové materiály. DVD je vynikajúcim doplnkom knihy, ale samotné nedokáže vyrozprávať zážitky našej cesty.

  • Formát: DVD PAL - všetky regióny
  • Dĺžka: 28 min + bonusy
  • Počet diskov: 1
  • Jazyk: slovenský
  • Pomer strán: 4 : 3
  • Zvuk: stereo 2ch
  • Kamera: Peter Fischer, Tomáš Hajduch a Igor Krajčo
  • Strih: Marián Illeš
  • BONUS: zostrih momentov, fotografie na DVD, 400 komentovaných fotografií pre PC

Recenzie: Diskusia DVD motoride Expedition Egypt 2006

3,30 EUR (99,42 Sk)

Video: Motoride Expedition Egypt 2006 Trailer

Kde kúpiť?

Knihu a DVD si môžeš objednať priamo domov a zašleme ti ju na dobierku. Alebo si ju môžeš
prevziať osobne priamo od nás v Bratislave (Herghott) alebo v
Košiciach (Awia)

Online objednávka TU.

Pridané: 02.04.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »