Anketa:
Cestopisná kniha a DVD Motoride Expedition Egypt 2006
ZdieľaťPridané: 02.04.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3205 [Novinky - O motoride.sk]
Viac ako tri týždne na cestách, bivaky v púšti ale aj nocľah v hoteli, stretnutie so sýrskymi Slovákmi aj slovenskými vojakmi, arabský svet a vôňa orientu. Navštívili sme pamiatky z biblických čias, ale aj oveľa staršie, prešli cez štyri kontinenty a navštívili osem krajín. Za ten čas sme toho veľa zažili. Kopa zážitkov nás priviedla k nápadu spísať ich do našej prvej cestopisnej knihy a z video záznamu a fotiek pripraviť DVD.
![]() |
Cestopisná kniha
Kniha detailne zachytáva naše zážitky počas cesty. Prvú časť až po rozdelenie výpravy (7. deň) popisuje Peter Fischer (Herghott), kým zvyšok výpravy priblíži Tomáš Hajduch (Awia). Kniha má 179 strán a sú v nej čiernobiele fotografie. Viac ako 400 komentovaných fotografií nájdeš voľne na internete alebo na DVD.
- Text: Peter Fischer a Tomáš Hajduch
- Fotografie: Peter Fischer, Tomáš Hajduch a Igor Krajčo
- Ilustrácie: Juraj Kis
- Grafická úprava: DTDizajn
- Vydal: Motoride
- Tlač: Alu press
- 1. vydanie, 179 strán
- ISBN 978-80-969659-7-7

250 Sk
Výpredaj posledných skladových zásob:
4,99 EUR (150,33 Sk)
DVD
DVD obsahuje 28-minútový film s komentárom + bonusové materiály. DVD je vynikajúcim doplnkom knihy, ale samotné nedokáže vyrozprávať zážitky našej cesty.
- Formát: DVD PAL - všetky regióny
- Dĺžka: 28 min + bonusy
- Počet diskov: 1
- Jazyk: slovenský
- Pomer strán: 4 : 3
- Zvuk: stereo 2ch
- Kamera: Peter Fischer, Tomáš Hajduch a Igor Krajčo
- Strih: Marián Illeš
- BONUS: zostrih momentov, fotografie na DVD, 400 komentovaných fotografií pre PC
Recenzie: DVD motoride Expedition Egypt 2006
3,30 EUR (99,42 Sk)
Video: Motoride Expedition Egypt 2006 Trailer
Kde kúpiť?
Knihu a DVD si môžeš objednať priamo domov a zašleme ti ju na dobierku. Alebo si ju môžeš
prevziať osobne priamo od nás v Bratislave (Herghott) alebo v
Košiciach (Awia)
Pridané: 02.04.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Motoride expedition Egypt: kniha v plnom znení + celý film - Herghott
- Kniha Motoride Expedition Egypt na pultoch predajní - Awia
- Motoride expedition Egypt 2006 - Herghott
- Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo - Awia
- Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu - Herghott
- Motoride expedition Egypt alebo na dvoch kolesách k pyramídam - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!