Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3590 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sezóna Supermoto 2007

 Zdieľať

Pridané: 17.12.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9962 [Šport - SuperMoto]

Už niekoľko rokov sa aj na Slovensku rozbieha moderný, populárny a rýchly motocyklový šport SUPERMOTO.

Aj tento rok ho organizovala SMF (Slovenská motocyklová federácia) s predsedom SM Michalom Solíkom, vo viacerých triedach od Juniorov až po triedu Mitas.

Jazdí sa po asfalte aj v teréne a preto si to vyžaduje väčšiu náročnosť a súlad motocykel-jazdec ako v motokrose. V sezóne 2007 Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v triede MITAS získal titul MAJSTER SLOVENSKA JÁN MAGUŠIN z Malých Uheriec, dlhoročný občan Partizánskeho jazdiaci v tíme AMK Veľký Klíž. Po mnohých rokoch pretekárskej činnosti v motokrose kde sa umiestnil naposledy v roku 2006 v Majstrovstvách Slovenska na 5 mieste je to vo veku 47 rokov pekné vyvrcholenie motoristickej kariéry. Sezóna v SUPERMOTO bola náročná, odjazdilo sa 5 závodov celkovo s desiatimi štartami.

V triede Mitas sa stretli v jednej kategórii v poslednom kole v Dunajskej Strede dokonca už dvaja istý majstri Slovenska v iných motoristických disciplínach a to jeden v motokrose a jeden v endure.

Ján Magušin na motocykli Kawasaki KX 450 Fs číslom 52 dokázal poraziť takticky oboch už istých majstrov Slovenska pre rok 2007 a získal ako tretí finálový jazdec titul majstra Slovenska a to s náskokom 18 bodov pred druhým jazdcom v celkovom poradí. V žiadnej inej kategórii motocyklového športu na Slovensku sa nestretli traja Majstri Slovenska v jednom spoločnom závode o čom svedčí vysoká jazdecká úroveň a vysoká konkurencia. Práve preto je získaný titul o to cennejší a historicky vzácny.

Autor: Ján Magušin

 Ján Magušin
Ján Magušin

Pridané: 17.12.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »