Anketa:
Kawasaki vstupuje do triedy 125 cm3
ZdieľaťPridané: 24.09.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 8794 [Bleskovky - Novinky]
Kawasaki predstavuje dva úplne nové modely: endurko KLX125 a motardovo stavaný D-TRACKER 125. Zatiaľ sú k dispozícii len základné informácie, viac sa pravdepodobne dozvieme na jednej z jesenných výstav.
Obidva modely KLX125 aj D-TRACKER 125 sú vybavené jednuduchým a spoľahlivým vzduchom chladeným jednovalcom s obsahom 125 cm3 namontovaným v odľahčenom kompaktnom ráme navrhnutom špeciálne pre túto triedu. Z čoho dizajnéri a konštruktéri vychádzali bolo jasné. Minulý rok bola predstavená KLX250, ktorú máme na dlhodobý test. Viac sa dočítaš v týchto článkoch:
- Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
- Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250
- Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250
Navyše v Japonsku a USA si mohol kúpiť aj D-Tracker 250. Ako väčšina osminiek v tejto kubatúre predpokladáme, že oba modely budú dosahovať výkon na hranici 15 koní, čo je limitom pre vodičský preukaz.
![]() |
Kawasaki D-TRACKER 125 |
![]() |
Kawasaki KLX125 |
Pre začiatočníkov je dôležitý fakt, že aj keď oba modely vyzerajú dosť dospelo a vďaka úzkemu sedlu by mal aj nižší jazdec bez problémov dočiahnuť na zem. Čo sa týka hmotnosti, oba stroje nemajú na sebe nič zbytočné, takže manipulácia a samotné ovládanie by mali vynikať ľahkosťou. V dnešnej dobe k takýmto strojom neodmysliteľne patrí elektrický štartér a taktiež elektronicky riadené vstrekovanie, ktoré by sa malo postarať o veľmi priaznivú spotrebu.
![]() |
Dizajnovo sú obe 125ky vydarené, takže žiadny fagan sa asi nebude hanbiť zaútočiť na tínedžerskú ľadvinku. Jazdu po zadnom pôjde asi trošku ťažšie, ale predná kotúčová brzda na D-Trackerovi by mohla byť dobrým nástrojom na prvé motorkové stoppie 16-ročného.
![]() |
![]() |
Z dvoch fotografií, ktoré sú zatiaľ k dispozícii môžeš vidieť nasledovné. Rám vyzerá byť identický na oboch modeloch, plusom motardíku je však predná USD vidlica s plastovými chráničmi dolných častí. KLX125 je osadená klasickou teleskopickou vidlicou, pričom koleso je mierne predsunuté, čo by mohlo byť výhodou v teréne. Ľahšiemu off-roadovému určeniu zodpovedá aj predné 19 palcové a zadné 16 palcové koleso s endurovým obutím DunlopD605. Veľkosť kolies motardovej verzie môžeme tipovať 16 a 17 palcami. Obutie nebude patriť k najmäkším, ale zadná 120mm pneu by mohla zvládnuť aj väčšie náklony a prvé pokusy o drifty. Tu však bude proti výkon motora. Uvidíme budúci rok, keď sa nám dostanú do rúk.
Pridané: 24.09.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
- Špionážne fotografie: KTM pripravuje motard na báze Duke-ov 125/200/390 - zeON
- Sezóna Supermoto 2007 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!