Anketa:
Europoslanci chcú zakázať motocykle
ZdieľaťPridané: 28.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15008 [Bleskovky - Novinky]
Podľa bezpečnostných expertov je nutné zakázať motocykle ako súčasť plánu eliminovať úmrtia na cestách.
Seriál článkov - Bezpečnosť na cestách:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
Viacero krajín sa zapojilo do programu s názvom "Vision Zero" (Vízia Nula), ktorého cieľom má byť eliminácia úmrtí na cestách. Nórsky bezpečnostný expert Rune Elvik sa vyjadril, že politici by mali zvážiť radikálny krok zákazu motocyklov.
![]() |
Stefan Pierer |
"Ak to myslia s bezpečnosťou vážne, tak ako oznámili, myslím si, že takáto diskusia je nutná," povedal v interview pre MCN. Pán Elvik, šef výskumu Nórskeho inštitútu dopravy povedal, že motocykle nie sú kompatibilné s cieľom eliminovania úmrtí na cestách.
Na tieto správy reagoval hneď Stefan Pierer, prezident asociácie európskych výrobcov motocyklov. Pierer, ktorý je šéfom KTM, povedal, že bruselskí politici nemajú ani poňatia ako zvýšiť bezpečnosť motocyklov a vidia ich vylúčenie z dopravy ako cestu najmenšieho odporu. "Problémom je, že zákonodarcovia nerozumejú motocyklom," povedal. "Iba 1 % alebo 2 % z nich jazdia na motorkách a zvyšok nerozumie rizikám, iba si myslia, že motorky sú nebezpečné."
Piererove obavy zdieľa aj zástupca asociácie motocyklového priemyslu Veľkej Británie Craig Carey-Clinc. Obvinil európsku komisiu zo snahy vyfarbiť negatívny pohľad na bezpečnosť motocyklov, keď vylúčila isté typy motocyklov z prieskumu vývoja nehodovosti. "Rozprávajú o náraste úmrtí na motocykloch, keď v skutočnosti nezahrnuli do prieskumu všetky motocykle so zdvihovým objemom pod 50 ccm. Ak ich zahrniete, tak celková úmrtnosť klesá."
Zdroj: Telegraph, MCN, Foto: ktm.com
Viac o bezpečnosti: bezpecnost.motoride.sk
Pridané: 28.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Bezpečnosť na cestách:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Bezpečne na cestách: Ánalýza brzdenia - porovnanie auto vs. moto, bezpečný odstup - kemo
- Je ľahké motorkára prehliadnuť? Zbadáš ho ty? - Awia
- Dopravná nehoda motocyklistu 17.8.2012 - Sereď - Redakcia
- Aktuálne: Koronavírus: Otvárajú sa motoshopy - Môžem jazdiť na motorke alebo sedieť radšej doma? - Redakcia
- Kategórie motocyklov, 4. časť: Poďme spolu lietať... Motokros - Vadim
- Šľak ma ide trafiť, priatelia, kamaráti ... - Romoto
- Bezpečnosť na cestách: Zabíjajú nás plechovkári alebo my sami? - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!