ISSN 1336-6491 | Online: 1659 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29787
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17606)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12181)
Hodnotenie: (28 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šľak ma ide trafiť, priatelia, kamaráti ...

 Zdieľať

Pridané: 10.05.2012 Autor: Romoto
Čitatelia: 12316 [Novinky - Oznam]

S prepáčením som si to oslovenie požičal od pána Satinského, ale ďalej to budú moje myšlienky.

Začiatkom roka, keď nám motorkárom počasie dovolilo jazdiť, hneď v prvý víkend sme prišli o troch kolegov. Neviem detaily, ale príčiny boli ako vždy. Ani sa mi ich nechce rozoberať.

Máme tu neuveriteľne teplý začiatok mája, a ja by som nerád čítal nejaké nové mortály. Motorkárov plné cesty, ale plné cesty znamená okresiek, občas diaľnic a potom znova okresiek a hlavne zákrut, čo sú najmä horské prechody. So zvodidlami. Samozrejme.

Chápem pohodových , ako to napísať, aby som neurazil, skrátka kolegov, čo sa potulujú krajinou, väčšinou dodržiavajú povolené limity a jazdu si užívajú. Pevne verím, že títo sa v nepriaznivých štatistikách takmer nevyskytujú. Nezaslúžili by si to. Tak isto ako disciplinovaní turisti. Skrátka ľudia, čo nehľadajú na cestách adrenalín, ale pohodu.

No a potom sme tu my, ako to napísať a uraziť. Alebo zaraziť, alebo usmerniť. Teda tí, čo hľadáme adrenalín. Je to v nás, ale ...

Koleno na zem, plný plyn, brzdiť až keď vidíš pána Boha (citát od Cala Cruchlowa) to všetko sa dá, ale na okreske? Nemám žiadnu dohodu, zmluvu a ani províziu sľúbenú za to, čo teraz napíšem. Dá sa to. Prvá, a tá lepšia možnosť je Slovakia ring. Ale aj drahšia. Druhá, tá lacnejšia pre nás západoslovákov je motokárová dráha v Dunajskej Strede. Za pár eur sa tam dá povoziť do nemoty.

Prvého mája som tam bol. Mal byť voľný tréning skútristov a motokár, tak som si povedal, že sa nejako medzi nich vopchám. Bola tam jedna motokára a ja. Zajazdil som si do odpadnutia. Ja viem, na rovinke som nemal na tachometri 200, koleno som nedával pri 150 ale ...

Minulý rok som tam stretol pár kamošov. Pomalší sa uhli rýchlejším, rýchlejší si počkali, až ich pomalší pustí... Skrátka pohoda. Z môjho pohľadu neuveriteľné jazdenie. Rýchle (ak stačí do 120) a bezpečné. Trať, ktorá sa dá zapamätať, dobrý asfalt, široké únikové zóny a v neposlednom rade blízkosť mesta s dobrým servisom (stravovanie, nápoje ...) .

Prečo som bol sám, čo tam dral slajdre 1. mája 2012? Cestou späť (do Dolných Lovčíc pri Trnave) som stretol nie málo sólo motorkárov na športovo cestovných, možno viacej športových, niekedy až superšportových strojoch, čo sa bezprízorne vozili po okreskách . Po okreskách, čo človeku nič nedajú. Ak si teda odmyslíme ten základný motorkársky pocit, cítiť pod sebou motorku. Alebo si užívať krajinku plynúcu okolo nás. Ale na to netreba viacej ako +-50 HP.

Chápem motorkárov, ktorí majú niečo podobné (aký- taký okruh) ďaleko. Tam sa hľadajú zákruty a tie sú väčšinou v kopcoch. Aj so známymi rizikami. Ale fakt nechápem, že vieme prehliadať takúto príležitosť akú máme v DS.

Pred dvoma rokmi som sa zúčastnil akejsi školy jazdenia na mtc. Názov nie je dôležitý. Myslel som si, že po 30 rokoch jazdenia ma nemajú čo naučiť. Aký môj omyl! Ešte v to leto som dal prvý krát koleno a odvtedy si jazdenie naozaj užívam. Ale hlavne na okruhu. Vtedy som si dal do podvedomia

heslo: „Nie je dôležitá rýchlosť, ale užiť si to a prežiť.“

Čo napísať na záver? Iba jedno – aký je váš názor?

Pridané: 10.05.2012 Autor: Romoto Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (28 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »