ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Borskom Mikuláši 2008 po oba dni dominoval Svitko

 Zdieľať

Pridané: 14.04.2008 Autor: maxy
Čitatelia: 7648 [Šport - Enduro]

V nedeľu podvečer sa slávnostným vyhlásením víťazov skončilo prvé podujatie MM SR v endure a cross country, ktoré sa konalo v Borskom Mikuláši. Svoju dobrú formu a vyjazdenosť opäť potvrdil Žaškovčan Štefan Svitko, ktorý zvíťazil v absolútnom poradí.

Po druhý raz za sebou sa slovenský šampionát terénnych motocyklových súťaží enduro a cross country konal ako prvé podujatie v sezóne v Borskom Mikuláši. Pieskový podklad dal zabrať všetkým, pričom nebola núdza o viaceré pády, ktoré až na jeden prípad nemali vážnejšie následky. Za veterného počasia sa na štart 12 km dlhej trati postavilo 260 pretekárov zo Slovenska a Čiech, ktorí jasne naznačili kvalitu svojej prípravy v priebehu zimy.

  František Trtek
František Trtek

V hlavnej kategórii sa ukázala väčšia rozjazdenosť dvojice jazdcov Štefan Svitko a Juraj Dozsa, ktorí majú za sebou tri podujatia majstrovstiev sveta. Zahanbiť sa nedali ani ostatní a diváci na trati sledovali zaujímavé boje v každej kategórii.

Výsledky deň 1:

Medzinárodné Majstrovstvá SR:

E1:

1. Ján Hrehor (Yamaha) 2:17:45,
2. Marek Haviar (KTM) 2:22:46,
3. Thomas Hostinsky (KTM) 2:23:09,

E2:

1. Jaroslav Katriňák (KTM) 2:16:02,
2. Róbert Kapajčík (KTM) 2:16:10,
3. Zdeněk Gottvald (Husqvarna) 2:17:00

E3:

1. Štefan Svitko (KTM) 2:11:51,
2. Juraj Dozsa (GAS GAS) 2:20:46,
3. Ladislav Bolebruch (KTM) 2:21:45,

Junior:

1. Róbert Kapajčík (KTM)
2. Ladislav Bolebruch (KTM),
3. Marek Haviar (KTM)

Slovenský Pohár:

E1:

1. Roman Krejčí (Yamaha) 2:12:01,
2. Peter Hrehor(Yamaha) 2:17:43,
3. Lukáš Holub 2:20:10,

E2:

1. Peter Karumník (KTM) 2:20:47,
2. Jozef Marenčák(Kawasaki) 2:21:25,
3. Radoslav Štadáni (KTM) 2:23:43,

E3:

1. Radim Drlík 2:06:08,
2. Vladimír Hromádka(KTM) 2:06:38,
3 Marek Borák (GAS GAS) 2:07:25

Dorast:

1.Martin Krátky (KTM) 59:16,
2: Juraj Popovicz(HONDA) 1:00:20,
3. Daniel Šprlák( Yamaha) 1:00:46,

Veterán:

1. Zdeněk Cyprián (KTM) 1:36:50,
2. Dušan Čipka st.(KTM) 1:37:55,
3. Zdeněk Halata( KTM) 1:40:07,

HOBBY125:

1.Marek Polák (KTM) 1:41:42,
2. Tomaš Hoffmann(HONDA) 1:41:54,
3.Branislav Belluš (KTM) 1:42:36,

HOBBY 250

1. Štefan Lacúch (GAS GAS) 1:44:50,
2. Ladislav Štefanica (GAS GAS) 1:45:01,
3. Petre Chovančík(GAS GAS) 1:46:02,

HOBBY 4T


1. Ľubomír Imrich(HONDA) 1:44:19,
2. Marek Meško (KTM) 1:44:46,
3. Rudolf Tomala (Yamaha) 1:46:03,

Výsledky deň 2:

Medzinárodné Majstrovstvá SR:

E1:

1. Ján Hrehor (Yamaha) 2:11:51,
2. Marek Haviar (KTM) 2:14:41,
3. Marek Giertl (KTM) 2:14:42,

E2:

1. Róbert Kapajčík (KTM) 2:04:25,
2. Jaroslav Katriňak (KTM) 2:06:19,
3. Ivan Černý (KTM) 2:07:05,

E3:

1. Štefan Svitko (KTM) 2:02:34,
2. Juraj Dozsa (Gas Gas) 2:07:46,
3. Ladislav Bolebruch (KTM) 2:11:59,

Junior:

1. Róbert Kapajčík,
2. Ladislav Bolebruch,
3. Marek Haviar,

Dorast:

1. Martin Krátky (KTM) 1:02:48,
2. Daniel Šprlák (Yamaha) 1:05:56,
3. Lukáš Rosina (Yamaha) 1:07:31,

Veterán:

1. Zdeněk Cyprián (KTM) 1:28:58,
2. Emil Čunderlík (Beta) 1:29:29,
3. Dušan Čipka (KTM) 1:32:56,

Slovenský Pohár:

E1:

1. Roman Krejčí (Yamaha) 2:01:20,
2. Lukáš Holub 2:04:05,
3. Peter Hrehor (Yamaha) 2:04:10,

E2:

1. Ján Rechtorík (KTM) 2:07:45,
2. Peter Karumník (KTM) 2:11:25,
3. Vladimír Preis (KTM) 2:11:40,

E3:

1. Radi Drlík 2:09:59,
2. Marek Borák (Gas Gas) 1:59:09 – 1. Kolo,
3. Zdeno Pálinkáš (KTM) 2:01:27 -1.kolo,

Hobby 125:

1. Branislav Belluš ml. ( KTM) 1:32:34,
2. Tomaš Hoffmann ( Honda) 1:33:55,
3. Marek Polák (KTM) 1:34:24,

Hobby 250:

1. Michal Zahustel (KTM) 1:37:02,
2. Štefan Lacúch (Gas Gas) 1:37:15,
3. Ladislav Štefanica (Gas Gas) 1:37:44,

Hobby 4T:


1.Ľubomír Imrich (Honda) 1:34:22,
2. Marek Meško (KTM) 1:34:54,
3. Rudolf Tomala (Yamaha) 1:36:30,

Pridané: 14.04.2008 Autor: maxy Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »