Anketa:
Pozvánka na 7. ročník MM SR CC Borský Mikuláš 23.-24.03.2013
ZdieľaťPridané: 19.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3875 [Šport - Enduro]
Po dlhej zimnej pauze prichádza dlho očakávaný čas otvorenia novej sezóny 2013. Rallycross klub Borský Mikuláš Vás týmto pozýva na 7. ročník medzinárodných majstrovstiev SR v country crosse na trati v Mokrovských (medzi Borským Mikulášom a Šaštín-Stráže), ktoré sa uskutočnia tento víkend 23.-24.03.2013.
Trať
Trať vyznačená ako uzavretý okruh, dlhý cca 12 km je tvorený zaujímavými úsekmi po lesných a trávnato –pieskových cestách, miestami s čisto piesočnatým povrchom. Novinkou tento rok je pripojenie pôvodnej tréningovej trate k okruhu, na ktorom sa budú obchádzať pneumatiky.
Druhý deň sa celý okruh jazdí v opačnom smere.
Tréningová Trať
Pre jazdcov bude k dispozícii jedna tréningová trať za depom.
![]() |
Časový Harmonogram
Piatok 22.03.2013
Preberanie prítomných jazdcov 17.00 – 20.00 hod.
Sobota 23.03. 2013
Preberanie motocyklov:
M SR 85 ccm, M SR veterán, Hobby, Regionál: 07.00 - 08.00 hod
M SR E1, E2, E3, SP 125, 250, 4T, Kadet : 08.00 -0 9.00 hod.
Š t a r t :
Super Vet., Hobby 125, 250, 4T, MSR Dor., Reg. 10.00 hod.
I.VT-M SR E1, E2, E3, Junior, Kadet: 13.00 hod
II.VT-SP 125, 250, 4T, MSR Veterán
Nedeľa 24.03.2013
Preberanie jazdcov, ktorí neštartovali 1. deň: 08.30 – 09.00 hod.
Š t a r t :
Super Vet., Hobby 125, 250, 4T, MSR Dor. Reg.: 10.00 hod.
I.VT-M SR E1, E2, E3, Junior, Kadet,. 13.00 hod.
II.VT-SP 125, 250, 4T, MSR Veterán
Vyhlásenie víťazov: cca 16.00 hod.
Viac informácií a pokynov k MM SR CC Borský Mikuláš na stránke SMF
Tešíme sa na Vašu účasť!
Rallycross klub Borský Mikuláš
Pridané: 19.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Súvisiace články:
- Športová sezóna SMF 2018 začína už tradične country crossom v Borskom Mikuláši - Redakcia
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- Sezóna SMF 2017 štartuje už tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Úvod sezóny 2012 SMF v countrycrosse v Borskom Mikuláši za účasti 293 jazdcov - Redakcia
- MM SR CC Borský Mikuláš 2013 – závod v rámci tréningu - mikulec
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018 - Redakcia
- Pozvánka na pretek v Gbeloch 28.4.2013 - mikulec
- Pozvánka na 1.pretek do Senice 13.4.2013 - mikulec
- Šampionát klasického endura 2013 začne v Kuchyni pretekom zaradeným aj do kalendára UEM Alpe Adria - Redakcia
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!