ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na 7. ročník MM SR CC Borský Mikuláš 23.-24.03.2013

 Zdieľať

Pridané: 19.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3875 [Šport - Enduro]

Po dlhej zimnej pauze prichádza dlho očakávaný čas otvorenia novej sezóny 2013. Rallycross klub Borský Mikuláš Vás týmto pozýva na 7. ročník medzinárodných majstrovstiev SR v country crosse na trati v Mokrovských (medzi Borským Mikulášom a Šaštín-Stráže), ktoré sa uskutočnia tento víkend 23.-24.03.2013.

Trať

Trať vyznačená ako uzavretý okruh, dlhý cca 12 km je tvorený zaujímavými úsekmi po lesných a trávnato –pieskových cestách, miestami s čisto piesočnatým povrchom. Novinkou tento rok je pripojenie pôvodnej tréningovej trate k okruhu, na ktorom sa budú obchádzať pneumatiky.

Druhý deň sa celý okruh jazdí v opačnom smere.

Tréningová Trať

Pre jazdcov bude k dispozícii jedna tréningová trať za depom.

Časový Harmonogram

Piatok 22.03.2013
Preberanie prítomných jazdcov 17.00 – 20.00 hod.

Sobota 23.03. 2013

Preberanie motocyklov:

M SR 85 ccm, M SR veterán, Hobby, Regionál: 07.00 - 08.00 hod

M SR E1, E2, E3, SP 125, 250, 4T, Kadet : 08.00 -0 9.00 hod.

Š t a r t :

Super Vet., Hobby 125, 250, 4T, MSR Dor., Reg. 10.00 hod.
I.VT-M SR E1, E2, E3, Junior, Kadet: 13.00 hod
II.VT-SP 125, 250, 4T, MSR Veterán

Nedeľa 24.03.2013

Preberanie jazdcov, ktorí neštartovali 1. deň: 08.30 – 09.00 hod.

Š t a r t :

Super Vet., Hobby 125, 250, 4T, MSR Dor. Reg.: 10.00 hod.
I.VT-M SR E1, E2, E3, Junior, Kadet,. 13.00 hod.
II.VT-SP 125, 250, 4T, MSR Veterán

Vyhlásenie víťazov: cca 16.00 hod.

Viac informácií a pokynov k MM SR CC Borský Mikuláš na stránke SMF

Tešíme sa na Vašu účasť!

Rallycross klub Borský Mikuláš

Pridané: 19.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »